Tweede wedstrijd met palomino King

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 17:19

Evelyne schreef:
Het is een poeder dat je door het voer moet doen.
Het gaat niet zo zeer om dat hij nog moet afvallen. Hij loopt gewoon stijf en niet lekker. Hij moet zeker nog afvallen en ik zou ook zeker naar zijn voer kijken. Ook zou ik zeker oppassen met beweging, zelf zou ik er absoluut geen wedstrijden mee rijden want je ziet gewoon aan hem dat hij niet lekker in zijn vel zit.

Oké ik zal eens even wat informeren over die poeder, dankje.

Evelyne

Re: Tweede wedstrijd met palomino King

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:22

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:55

Ik zie zeker vooruitgang, maar ik vind het nog niet heel ontspannen ogen. Naar mijn idee ben je erg veel met zijn hoofd bezig en daar ook heel strak in. Probeer je te focussen op het voorwaartse en de ontspanning en dan vooral linksom/rechtsom, dus stelling ipv buiging. Goed op de buitenteugel rijden en je armen ontspannen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 15:38

Ik heb vanmorgen maar 20 min gereden en meer niet want ik heb inderdaad ook het gevoel alsof iets niet klopt. Hij houdt heel erg vast en ontspant gewoon echt niet. De zus van de eigenaresse kwam er toen aan een heb het met haar besproken. Als het goed is gaat het zadel nu wel weer nagekeken worden en wordt King misschien weer gemasseerd. Vervolgens heb ik hem ook nog even losgegooid en laten rennen en dan loopt die gewoon normaal. Ja oke, het zou nooit het meest soepele paard van Nederland worden maar dan zie ik er niks aan.
Dus ik hoop dat het nu gaat verbeteren.

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:48

Nou Linn, dit paard heeft een heel verleden (heb vroeger op zilfias hoeve gestaan). Ik ben allang blij dat t goed met m gaat. Hij heeft t echt niet makkelijk gehad bij de vorige eigenaar (of eigenaren). Echt erg. Dus dat dit paard uberhaupt weer iemand toelaat op zn rug en weer wat doet, is al heel wat.

Dus: mooi zo! Goed gedaan. Lekker rijden.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:52

Wat een leuk paard, fijn te lezen dat je zo begaan bent met hem en ook kritisch naar het zadel en gezondheid van het paard kijkt. Jammer dat een ander zadel er niet in zit, ik ben van mening dat het zadel ook voor jou wat krap is, er komt veel druk op de achterkant van de kussens, kan best zijn dat dit niet fijn voelt voor hem. Jullie zijn een leuke combi :) succes verder!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 16:44

bonny123 schreef:
Nou Linn, dit paard heeft een heel verleden (heb vroeger op zilfias hoeve gestaan). Ik ben allang blij dat t goed met m gaat. Hij heeft t echt niet makkelijk gehad bij de vorige eigenaar (of eigenaren). Echt erg. Dus dat dit paard uberhaupt weer iemand toelaat op zn rug en weer wat doet, is al heel wat.

Dus: mooi zo! Goed gedaan. Lekker rijden.

Klopt, hij komt van onwijs ver! Toen hij van de huidige eigenaresse werd trapte die iedereen, ook haar dus, de stal uit. Nu is die alsnog niet de liefste, heeft soms een flink humeur en wil nog wel eens bijten maar hij is alleen al in de tijd dat ik hem doe onwijs veranderd/verbeterd qua karakter. Kan me niet voorstellen hoe erg het dus geweest moet zijn...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 16:46

Lienboon schreef:
Wat een leuk paard, fijn te lezen dat je zo begaan bent met hem en ook kritisch naar het zadel en gezondheid van het paard kijkt. Jammer dat een ander zadel er niet in zit, ik ben van mening dat het zadel ook voor jou wat krap is, er komt veel druk op de achterkant van de kussens, kan best zijn dat dit niet fijn voelt voor hem. Jullie zijn een leuke combi :) succes verder!

Persoonlijk zou ik dus idd graag een ander zadel willen. Dit zadel lag op het moment van aanmeten het beste op King en was ook het fijnst voor de eigenaresse. Is dus voor mijn tijd gebeurd.

naomipepsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:21

ik denk dat je zelf ook niet genoeg ontspant..
Als je klemloopt kan je ook even iets anders doen, denk aan balkjes draven,
buitenritje, enz. of grondwerk. rol ook telkens met je schouders zodat deze "loslaten".

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:27

Linn! Upload es een klein stukje van jou op anne, kunnen we even vergelijken... ik heb een compleet ander zadel ;) en hier zit je wel goed in en hou je je benen constant...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 21:44

Jesjepaarden schreef:
Linn! Upload es een klein stukje van jou op anne, kunnen we even vergelijken... ik heb een compleet ander zadel ;) en hier zit je wel goed in en hou je je benen constant...

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:46

In dit filmpje vind ik je persoonlijk veel fijner rijden met je hand... wel valt t mij op dat je bijna iedere keer dat je gaat staan in je zadel je paard aanspoort...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 22:49

ynskek schreef:
In dit filmpje vind ik je persoonlijk veel fijner rijden met je hand... wel valt t mij op dat je bijna iedere keer dat je gaat staan in je zadel je paard aanspoort...

Klopt maar het is op dit paard en op dit zadel wel veel minder! Ik rij in principe ook nooit op dit paard, alleen heel af en toe, is elke keer weer echt wennen dus. Maar mijn benen zijn mijn zwakke punt ja, ben bang dat het nooit helemaal over gaat.

We zijn King trouwens helemaal aan het controleren. Ik rij er nu niet meer op totdat alles gecheckt is. De tandarts komt als het goed is, hij gaat gemasseerd worden en de zadelmaker komt.
Er klopt gewoon iets echt niet. Hij houdt zijn lijf onwijs vast onder het zadel, hij ontspant gewoon écht niet zodra die op zijn eigen benen loopt. Ook wordt die weer een stuk meer bijterig, zeker als ik aan zijn rechterschouder zit, dus denk dat die daar ook gewoon vast zit. Dus hopelijk is het nu snel allemaal opgelost want 1 februari hebben we weer wedstrijd en daar wil ik toch wel heel graag aan mee doen.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:30

Mijn punt is meer dat het niet alleen aan linda ligt, maar ook wel degelijk aan het materiaal, wat ik hiermee wil zeggen, is eigenlijk chapeau, omdat ze wel roeit met de riemen die ze heeft... bovendien vind ik het persoonlijk een slechtere zaak (ik wil niet persee wijzen) dat een eigenaar het harnachement niet aanpast aan het paard... ik zit zelf ook niet top op dit zadel, ik heb op lekkerdere zadels gezeten, maar dit is wel het zadel wat het beste ligt op mijn paard, dus de rest neem ik voor lief. Ik denk dat als het zadel goed zou liggen, dit zowel voor ruiter als paard ten goede komt. Ik heb mijn zadel kunnen inruilen, en uiteindelijk heb ik in dezelfde prijsklasse een zadel kunnen vinden, waardoor ik alleen kosten heb gehad aan het aanpassen. Dit heeft mij veel geld gescheeld aan osteo's en dergelijke.

*tevens is dit paard zeer traag voor het been, en om van achter naar voren te rijden moet ze achter meer doen, dit is ook wat linda probeerd, en dit zie je ook op het filmpje bij king. Met zo min mogelijk getrek en gepluk en dergelijke gewoon lekker ontspannen rijden tichting de nageeflijkheid

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 23:37

Jessica, zoals ik hierboven al schreef komt de zadelmaker al snel. Dit zadel wat die nu heeft is op maat gemaakt voor King en lag toendertijd het beste op King en was het fijnste voor de eigenaresse. Tussendoor is die nog een keer aangepast. Maar doordat King aan het veranderen is in zijn lichaam, lees minder vetjes en meer spier, is het zadel weer minder goed gaan liggen en inderdaad waarschijnlijk nu daardoor zijn problemen. Maar de zadelmaker komt dus hopelijk aankomende week om weer naar het zadel te kijken. Ik zal daarbij zijn om zo mijn bevinden te noemen en ook te opperen of een ander zadel misschien niet beter is en wie weet is inruil inderdaad wel mogelijk. Maar dat zullen we gewoon allemaal moeten aanzien.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:38

_Linn_ schreef:
IvankBacardi schreef:
mooie proef en nette punten!
volgesmij mag alleen je zadel wel een stukje naar achter hij licht teveel op de schouder.

Dankje. En zoals in de openingspost is te lezen valt het met dat zadel wel mee, hij zou ietsje weer naar achter kunnen maar door zijn weke rug en hoge kont lijkt het erger dan dat het is.

Toch, ik kan me niet voorstellen dat de schouder volledig vrij kan bewegen..

Edit: zie dat je er mee bezig bent.

Succes met hem!

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:29

Linn, t was alleen een tip, dat je met inruilen wel ver kan komen. Mariska en Keesje zijn ook de goedkoopste niet! Verder nogmaals respect dat je roeit met de riemen die je hebt...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 23:49

Morgen komt de zadelmaker en woensdag Keesje om hem te masseren, ik ben zeer benieuwd!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:10

IvankBacardi schreef:
mooie proef en nette punten!
volgesmij mag alleen je zadel wel een stukje naar achter hij licht teveel op de schouder.

dit viel mij idd ook meteen op! zadel ligt niet lekker!
voor de rest zijn al alle tips gegeven, leuke combinatie:)

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:24

Hoe gaat het nu ts?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:39

Lienboon schreef:
Hoe gaat het nu ts?

Zadelmaker is dinsdag geweest en heeft het zadel meegenomen. Hij gaat de singelophanging naar voren verplaatsen en het zadel wat opvullen. Vrijdag komt die weer terug en gaan we rijdend even kijken of het zadel nu goed blijft liggen. Tot die tijd rij ik met het zadel van iemand anders wat volgens de zadelmaker ook oke lag.
Woensdag is die gemasseerd. Hij zat vast in zijn hals en ze rug. Over anderhalve week moet hij weer want hij zat toch wel flink vast.
Vrijdag heb ik weer voor het eerst gereden. We moesten beide ff flink wennen, zowel aan elkaar als aan het zadel. Hij was nog lang niet zo voorwaarts en actief als ik wilde maar denk dat die ook nog wel iets spierpijn had. Tussendoor hem soms even hele teugel gegeven om te kijken of die ontspande. Er zaten meer ontspannen stukken tussen in de draf, dat die ze hoofd liet zakken. Met uitstappen vervolgens liep die de hele tijd met zijn neus over de grond, dat heeft die nooit eerder gedaan dus dat was heel fijn.
We moeten weer echt op gaan bouwen dus!

Appelstroop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:56

Fijn dat hij wat meer kan ontspannen! Ik hoop dat het zadel na de aanpassingen beter op hem ligt en dat je weer lekker aan het werk kan gaan met hem. Maar bovenal dat hij zich wat prettiger zal voelen.