Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Ze pakt het allemaal super op ondanks dat ze het zo lastig vind, al merk ik zeker wel dat ze beter is in springen en de techniek daarvan nog beter en vooral sneller oppakt. Die lange benen van d'r doen alleen nog niet altijd wat zij en ik wil 

. Gewoon lekker door knutselen!

Maar ik heb vrijdag weer les, ik zal mn instructrice vragen of ze een stukje wilt, filmen, heb je nog van me tegoed dan Joolien! 
Maar we doen het wel, want het moet van onze springinstructrice haha, en het gaat wel steeds beter 
Heb nu iets gevonden wat mij erg helpt, alleen heb ik die op deze foto's niet omdat ik met springen andere gebruik, ga ze gelijk weer veranderen haha! Ik snap wat je bedoelt ja, ik ga er is op letten, bedankt! 
(ik zal is kijken of ik hier wel een filmpje van heb, met de springles in mn vader er vaak namelijk wel!) Dressuur vind ze gewoon lastiger, en ik ook, we leren dus echt samen 
) En ze kan er ook nog uit (hoofd omhoog) wat ik galop nog wel is wil gebeuren, (al gaat het de laatste tijd super) dus ik denk niet dat ie te strak hangt nee
Zeker niet als je bedenkt dat de pessoa meegeeft
Joolien schreef:Hate to say it, maar je paard is nergens nageeflijk. Ze blijft veel te recht in de hals, voornamelijk richting de schoft. Daarbij loopt ze ook echt van de achterhand af(stuwend) en loopt ze wat de grond in hier en daar. Voornamelijk bij de fotos die jij een goed beeld vind geven. Hier is ze bijna helemaal recht van staart tot oor.
Dit was het paard waarvan ik eerder zei dat ze zo stijf in het achterbeen was toch? Dat gaat al en stuk beter, maar er moet veeel meer lossigheid komen vanuit de rug. Lang en laag rijden, maar in dit geval ook wat ronder, het paard moet de hals en rug gaan bollen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, daar moet je handigheid voor hebben.
Verder vooral focussen op activiteit, zodat ze het lijf beter gaat gebruiken. Actief maken met been en tempo opvangen met zit. Niet te moeilijk maken, enkel wat volte rijden om haar ook in buiging en stelling losser te maken. Nog niet gaan galopperen, enkel in stap en draf, en veel herhalen. Geef haar de tijd om te leren haar lijf te gebruiken.
Ik zou dit echt als prioriteit gaan zien, want anders loopt je hele basis mis.
je moet je paard echt wijs maken aan je been, en DAN gaat hij pas echt lopen! Anoniem schreef:Aparte reactie Femo, want ze hangt absoluut niet in mn handEn ze is ook prima aan het been, wat bedoel je daar mee?
Het valt me trouwens gelijk op hoeveel verschillende manieren er eigenlijk zijn, door al die verschillende reacties!
Zal wel morgenavond worden tegen de tijd dat ik ze kan uploaden. Vanavond pas om 20:00 les en daarna nog een paard doen, en morgen de dag werken, dus je ziet ze wel verschijnen
Nu het weer minder glad is ben ik wel van plan het weer meer te gaan doen 
. Kunst is dus om haar actief te houden, maar wel zo dicht mogelijk naar het midden, dus richting een verzamelde draf zonder impuls verlies.
Galop ben ik inderdaad toch wat meer aan het meepakken, en in-uitjes hebben we afgelopen les weer geprobeerd. Ging al veel beter, alleen het laatste in-uitje neemt ze met een megasprong waarna ik dr een paar meter helemaal kwijt ben, hier moet nog wel flink aan gewerkt worden..
Eindelijk