Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Hate to say it, maar je paard is nergens nageeflijk. Ze blijft veel te recht in de hals, voornamelijk richting de schoft. Daarbij loopt ze ook echt van de achterhand af(stuwend) en loopt ze wat de grond in hier en daar. Voornamelijk bij de fotos die jij een goed beeld vind geven. Hier is ze bijna helemaal recht van staart tot oor.
Dit was het paard waarvan ik eerder zei dat ze zo stijf in het achterbeen was toch? Dat gaat al en stuk beter, maar er moet veeel meer lossigheid komen vanuit de rug. Lang en laag rijden, maar in dit geval ook wat ronder, het paard moet de hals en rug gaan bollen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, daar moet je handigheid voor hebben.
Verder vooral focussen op activiteit, zodat ze het lijf beter gaat gebruiken. Actief maken met been en tempo opvangen met zit. Niet te moeilijk maken, enkel wat volte rijden om haar ook in buiging en stelling losser te maken. Nog niet gaan galopperen, enkel in stap en draf, en veel herhalen. Geef haar de tijd om te leren haar lijf te gebruiken.
Ik zou dit echt als prioriteit gaan zien, want anders loopt je hele basis mis.
Anoniem schreef:Aparte reactie Femo, want ze hangt absoluut niet in mn handEn ze is ook prima aan het been, wat bedoel je daar mee?
Het valt me trouwens gelijk op hoeveel verschillende manieren er eigenlijk zijn, door al die verschillende reacties!