Goede gangen er weer terug inkrijgen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:19

Reggledoos schreef:
Als je dan toch aan het investeren bent zou ik in dit geval een Jack Meagher therapeut
(Sportmassage) zij kunnen er voor zorgen dat de spieren weer op lengte komen waardoor de bewegingen weer ruimer kunnen worden.
Bijvoorbeeld Linda van Diepen (is naast JM therapeut ook dierenarts en osteopaat) (horseinmotion.nl)
of Melissa Golverdingen.
Als zij niet in de buurt wonen kun je kijken op Happy-Athlete.nl. Informeer in ieder geval eens. Succes

Helemaal mee eens, zij kregen de bewegingen van mijn paard (na een val) ook weer terug. Daarna kun je beginnen met rijtechnisch opbouwen.

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 15:22

mariettek schreef:
Reggledoos schreef:
Als je dan toch aan het investeren bent zou ik in dit geval een Jack Meagher therapeut
(Sportmassage) zij kunnen er voor zorgen dat de spieren weer op lengte komen waardoor de bewegingen weer ruimer kunnen worden.
Bijvoorbeeld Linda van Diepen (is naast JM therapeut ook dierenarts en osteopaat) (horseinmotion.nl)
of Melissa Golverdingen.
Als zij niet in de buurt wonen kun je kijken op Happy-Athlete.nl. Informeer in ieder geval eens. Succes

Helemaal mee eens, zij kregen de bewegingen van mijn paard (na een val) ook weer terug. Daarna kun je beginnen met rijtechnisch opbouwen.

Er is er maar 1 in heel Belgie :list:

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:22

Hoe gaat het ondertussen?

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 13:03

Kay_CMoll schreef:
Hoe gaat het ondertussen?

Hey,

Ondertussen begint het al wat beter te gaan. Mijn trainer zegt ook, tijd geven.
Achteraan sterker worden en de rust er in brengen.

Vaak loopt ze kort, door zich door stress vast te zetten in de schoft.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:36

zelf zomaar op goed gevoel supplementen gaan bijvoeren is eigenlijk een beetje denken dat je zelf een beetje een tovenaar bent hé.
Dierenartsen zijn er om na te kijken of paard gezond is en of er eventueel een noodzaak zou zijn tot bijvoeren of inspuiten van supplementen.
Nooit zoiets op eigen initiatief zomaar gaan doen, is geen goed idéé er zijn veel te veel mogelijkheden, en de grootste kans is uiteindelijk dat de helft of nog veel meer bij jou ligt, dus altijd eerst bloedonderzoek, en in overleg met instructie of trainer een adequate training opstarten.

sc1990

Re: Goede gangen er weer terug inkrijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 18:20

Ik heb toch niet gezegd dat ik dit doe?

bibabennie

Re: Goede gangen er weer terug inkrijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:30

Beste Steflyn,

Wat leuk dat je je droompaardje weer in training hebt, maar natuurlijk erg jammer om te horen dat ze zo slecht gereden is. Ik denk dat die beweging die ze van nature had zeker terug kan komen, maar wat heel belangrijk is en wat je daar voor echt nodig hebt is dat ze op eigen benen loopt, 110% reageert op het been en blokkade vrij en ontspannen is. Een gespannen paard gaat nooit een mooie,soepele of geweldige beweging laten zien. Als ze echt aan die voorwaarden voldoet dan kun je je paard wat meer gaan uitdagen en motiveren en kan die natuurlijk schwung weer terug komen. Heel veel succes ermee!

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:55

steflyn schreef:
Ik heb toch niet gezegd dat ik dit doe?

ok

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 16:19

bibabennie schreef:
droompaardje

Dag Bibabennie,
Inderdaad, hier zijn we mee bezig. Continu vw-nw en wanneer we haar opnemen, snel altijd terug naar de ontspanning. De gangen komen er stilletjes aan in, wel blijft ze wel nog heel horizontaal lopen. We gokken, als ze later sterker wordt en zichzelf wat meer kan dragen en wat meer kan gaan zitten, deze schoudervrijheid wel weer terug zal komen.

Dit weekend heeft ze al een 3e plaats gehaald in de L1 dus ze maakt zeker progressie. :Y)