Samsam aan de longe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:37

Lekker dier! Idd die rimpeltjes op zijn kont!

highlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 12:23

Mooi met dat witte sjabrak en witte bandages!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 16:00

hihih
super en idd, je setjes-tick zit er nog goed in Haha! Haha! Haha! Lachen

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:55

Mooie foto`s hoor, lekker dier om te zien...

Verder geen commentaar, alleen maar OK dan!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:16

wat een gaaf beest is het toch ook OK dan!

die rimpeltjes op zn kont hebben Quentin en Destiny ook, geen idee waardoor dat komt Verward

maar hij loopt lekker!ziet er goed uit!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:20

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-06-22 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:21

Heerlijk om je paard dan zo los door het lijf te zien lopen. Netjes!

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:43

Beste Samsam, nou heb je zo'n goed in evenwicht gebouwd paard met een goed skelet en zo te zien goede gangen. Waarom laat je dat paard dan zo vast gebonden op ze kop lopen? Ik wil je alleen maar zeggen ik denk dat het een heel goed paard is maar laat hem aan de longe in vrijheid het paard heeft het al moeilijk genoeg op zo'n kleine volte. Hij loopt in de natuur ook niet op zijn kop op een volte.
Wees zuinig op je paard, want als je hem ook zo rijdt is hij binnen de korste keren kapot.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:50

Nou, vind het wel een beetje meevallen hoor Mayrom....... Ik zie juist een evenwichtig paard, die in volle ontspannenheid rondjes loopt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:52

Nou ben ik helemaal benieuwd naar de foto's Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 22:01

mayrom schreef:
Beste Samsam, nou heb je zo'n goed in evenwicht gebouwd paard met een goed skelet en zo te zien goede gangen. Waarom laat je dat paard dan zo vast gebonden op ze kop lopen? Ik wil je alleen maar zeggen ik denk dat het een heel goed paard is maar laat hem aan de longe in vrijheid het paard heeft het al moeilijk genoeg op zo'n kleine volte. Hij loopt in de natuur ook niet op zijn kop op een volte.
Wees zuinig op je paard, want als je hem ook zo rijdt is hij binnen de korste keren kapot.

Hoe bedoel je "op zijn kop" hij loopt maar een tikje achter de loodlijn en dan nog kun je goed zien dat hij zijn rug beter loslaat als hij wat ronder loopt.

En nee, in de natuur loopt hij niet zo, maar met zijn hoofd in de lucht en zijn rug weggedrukt. En daar ben ik niet zo kapot van!

Als ik hem niet bijget longeer kan ik hem netzo goed in de wei laten staan!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 22:02

Sjuimpje schreef:
Nou ben ik helemaal benieuwd naar de foto's Haha!

Bij mij (en de rest geloof ik) doen de fotoos het gewoon, ik wil ze wel mailen, moet je me effe je mailadres pb-en

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:10

Ha weer eens foto's van Sammetje en ook nog in een groene kerstwei. Hij ziet er prima uit, ik ga maar geen commentaar geven op het LDR Haha!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:24

mayrom schreef:

Kan je je wat nader toelichten? Ik longeer mijn paard ook altijd zo, en zie niet wat er mis mee is als de achterhand er duidelijk goed onderkomt, en als het paard de rug loslaat... Als hij zn achterbenen en rug nou vergeet, ok, maar dat is hier duidelijk niet het geval!
Misschien kan je (elders) een voorbeeld plaatsen van hoe jij het graag ziet??

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:29

Het paard loopt niet door zijn lijf. Het lijkt misschien wel zo maar dit paard loopt op de voorhand als je de foto's bekijkt zie je dat hij aldoor het eerst op het voorbeen land en de bedoeling van een goed skelet ( en dat heeft dit paard) en van goed dressuur dat hij het eerst land op het achterbeen. Je hoeft het paard niet met zijn kop in de lucht met een weggedrukte rug te laten lopen, maar dat bedoel ik ook niet maar je moet een paard niet zo vast zetten. waarom zien jullie dit als kritiek overigens. Nogmaals het is echt een goed paard wees er zuinig op ik geef alleen maar een advies.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:33

Sorry hoor, maar in draf landt het paard op twee benen tegelijk. Ik heb op deze foto`s geen een keer het paard op een voorbeen zien landen, op de eerste foto zelfs nog eerder op het achterbeen als op het voorbeen...

Ik vind je "kritiek" of hoe je het zelf wil noemen, niet terecht...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:36

Je was me iets voor koortje........... maargoed geeft niks. Ik vind het er evenwichtig en fijn uitzien, ik zie een paard die lekker aan het sjouwen is en dat vind ik altijd een prettig gezicht......

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 22:40

mayrom schreef:
Je hoeft het paard niet met zijn kop in de lucht met een weggedrukte rug te laten lopen, maar dat bedoel ik ook niet maar je moet een paard niet zo vast zetten.

Hijzit ook niet vast, je kunt duidelijk zien aan de verschillende foto's dat hij nog heel wat "bewegings" ruimte heeft.

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:44

Wat een prachtpaard!

en idd Iefke; Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:48

mayrom schreef:
Het paard loopt niet door zijn lijf. Het lijkt misschien wel zo maar dit paard loopt op de voorhand als je de foto's bekijkt zie je dat hij aldoor het eerst op het voorbeen land en de bedoeling van een goed skelet ( en dat heeft dit paard) en van goed dressuur dat hij het eerst land op het achterbeen. Je hoeft het paard niet met zijn kop in de lucht met een weggedrukte rug te laten lopen, maar dat bedoel ik ook niet maar je moet een paard niet zo vast zetten. waarom zien jullie dit als kritiek overigens. Nogmaals het is echt een goed paard wees er zuinig op ik geef alleen maar een advies.

Nee maar als een paard boveningesteld wordt zoals jij dat waarschijnlijk wil zien, praat je wel over een paard in een dressuurproef met de hoogst mogelijke verzameling. Dit is een 4,5 jarige paard want denk ik nog niet toe is aan die oprichting.

Paard loopt helemaal niet op de LDR manier, maar gewoon voorwaarts neerwaarts.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 22:51

mayrom schreef:
Het paard loopt niet door zijn lijf. Het lijkt misschien wel zo maar dit paard loopt op de voorhand als je de foto's bekijkt zie je dat hij aldoor het eerst op het voorbeen land .

Afbeelding

Volgens mij landt hij gewoon op twee benen tegelijk, wat in een twee-takt beweging toch ook gewenst is.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:54

Dat dacht ik dus ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:57

Koortje schreef:
Dat dacht ik dus ook...

Inmiddels is het wel zo dat dat niet helemaal het geval is, maar dan praat je wel over hele kleine minisecondetjes......of te wel muggeziften.

Dan nog doet dat er niets toe als je de fotos beoordeeld.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:15

ik zie eigenlijk ook niet zo snel dat het voorbeen eerst geplaatst wordt. misschien kan mayrom vertellen hoe ze dat precies ziet, ben wel geinteresseerd. ben trouwens wel met haar eens dat het een leuk paard is! Lachen vw/nw is het volgens mij niet, omdat daarbij de neus op de loodlijn is, correct me if i'm wrong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:21

SuperPepeijn schreef:
ik zie eigenlijk ook niet zo snel dat het voorbeen eerst geplaatst wordt. misschien kan mayrom vertellen hoe ze dat precies ziet, ben wel geinteresseerd. ben trouwens wel met haar eens dat het een leuk paard is! Lachen vw/nw is het volgens mij niet, omdat daarbij de neus op de loodlijn is, correct me if i'm wrong.

Op fokkerij en afstamming topic evenwichtskelet........is het te vinden Sp. Daar wordt het uitgebreid besproken. Zullen we dat hier niet weer gaan doen Knipoog