Zwanen hals,ontspannen rug..(Filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Zwanen hals,ontspannen rug..(Filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:52

paard ziet er al veel beter uit!Je doet erg je best.Probeer er tempo in te houden....een paard moet ietsje boven zijn eigen tempo lopen(en daar zullen velen het niet mee eens zijn uiteraard)Verder zit je hem aardig in de rug.Ik bedoel dat je vrij ver achterin het zadel terecht komt.Het kan ook zijn dat dat door het zadel komt.Paard heeft niet een rug waar ieder zadel zomaar op past.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 12:14

Klopt, dat er niet elk zadel oppast. Dat is echt een ramp... Deze ligt er wel goed op gelukkig.Het zadel moet nog wel iets inzakken want het is een nieuw zadel. Dit zadel is ook speciaal voor paarden met een korte rug, korte schouders en een hoge schoft. De voorbladen zijn ook dus ook wat meer naar achter zodat het paard optimale schoudervrijheid heeft, en is uitgesneden zodat de schoft niet in de weg zit. Ik kan wel een zadel op maat laten maken, maar als hij straks wat meer spier op zijn rug heb, zal dat ook wel weer niet goed passen omdat zijn rug zo hol ligt momenteel. Daarom heb ik deze maar besteld: http://www.medhorses.nl/product/detail(5677).aspx?gclid=CMaXyrXYn8ICFQjlwgodfbUA-w zodat het zadel nog wat beter ligt en wat minder gedonder op zn rug heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:38

ik vermoed dat je een zdel moet hebben met een curve in de boom...geen rechte boom.Kan afbeelding niet zien.Geeft error weer.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 15:57

Is het mogelijk om een boom aan te passen met een zadel?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:33

Stagediver schreef:
Is het mogelijk om een boom aan te passen met een zadel?

de breedte wel maar de curve lijkt mij een vrij dure grap worden.dan kun je beter meteen een zadel kopen met een curve boom

deze bijvoorbeeld ;)
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 18:37

Het zadel wat ik nu heb is ook van de makers van ainsley :p

Ik ben ook beetje aan het rondkijken voor een ander zadel. Heb er al een op het oog en wordt ook op maat gemaakt en kan aangepast worden. Maar moet ik wel even sparen ben ik bang :p

http://www.brandt-zadels.nl/zadels/87-d ... dels/80-sb

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:29

Het tweede filmpje vind ik al beter, maar ik vind jou met lichtrijden nog steeds een beetje hard in de rug komen. Misschien helpt het om minder te staan in de beugels? Je hoeft maar heel iets uit het zadel tijdens lichtrijden.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:09

iig je beugels wat langer doen (tenminste dat zou ik doen)

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 08:38

Hoi Hoi..
Als eerst wil ik aangeven dat je in een korte tijd erg op vooruit bent gegaan. *klap klap klap klap*

Mijn tips voor jullie,

In mijn ogen neemt hij je bit niet aan. Daardoor loopt hij zo met een zwanenhals en gebruikt hij zijn buikspieren niet. Ik zou de eerst komende tijd hard werken aan de aanleuining. Toen ik de eerste filmpje zag , dacht ik direct, SCHUP hem eens naar voren. wat je van achteren niet activeerd, zal van voren niet opgelost worden.

Als je longeerwerk wil doen, dan zou ik er niets aan gaan hangen. Veel balkjes laten lopen, liefst wat verder uit elkaar dan standaard gegeven. Hij moet dan zijn gangen gaan verruimen en door de balkjes zijn buikspieren gaan gebruiken. Let wel erop dat je niet gaat jagen. De truc is om een goed tempo te vinden waarbij hij die rek maakt.

iig dat zou ik de aankomende 4 maanden gaan doen. Tempo controle en aan het been zetten.
Suc 6

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:14

Ik vind hem erg.. uitgerekt. Niet bij elkaar en best wel slapjes. Ik ben het eens met IpilyaNL ^

Kimgilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:27

Misschien een beetje op de loodlijn letten ?? Het is maar een tipje

Mvg