Stillere beenligging

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JanineMN

Re: Stillere beenligging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 21:17

Ik denk idd dat ik dan nóg dieper moet gaan zitten en er op moet letten dar ik mijn benen recht naar beneden laat hangen.

@Spaikey ik had nooit eerder van de GPG beugels gehoord dus heb het even opgezocht.
Klinkt positief! Zal het probleem eerst bij mijn zit proberen op te lossen mocht het niet lukken ( wat ik niet hoop ) zal ik de beugels zeker gaan vergelijken met bijvoorbeeld de sprenger beugels
bedankt voor de tip!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:59

Benen hoef je ook niet te klemmen, ze hoeven alleen maar te hangen, terwijl jij via je zitbeen knobbels en je bekken meegaat met de beweging van je paard en je balans zoekt. Heel moeilijk in het begin, maar blijf het proberen! Ik heb een paard dat forse bewegingen heeft en hoog opgooit en nee, je zit niet meteen lekker... Je (boven)benen liggen wel aan, ze liggen a.h.w. om je paard (wat ik dus altijd te horen krijg als " je benen omhelzen je paard").

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:23

Het is wat lastig je situatie zo van afstand te beoordelen. Jammer dat het rijden zonder beugels niet het effect had waar je op hoopte! Heb je ook les (naast de zitles die je wilt)? Misschien kan iemand die kennis heeft van zaken en jou ziet rijden meteen wel door waar het probleem zit! Dan kan je wat gerichter aan het oefenen!

JanineMN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 23:49

Ik blijf de komende periode zeker door oefenen!! Het is logisch dat het niet in 1 x het gewenste effect geeft.

Ik heb ook les van een grand prix amazone en die wijst mij er vooral op om het paard voorwaarts te houden dmv korte en duidelijke hulpen. Wanneer hij voldoende voorwaarts is en gedoseerder/minder beenhulp nodig heeft zal de beenligging ook stiller worden.

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:07

Succes met oefenen! Als de grootste reden ligt bij het feit dat je paard nog meer voor het been mag worden en nog jij daardoor veel been gebruikt dan kan jouw instructrice je daar vast mee helpen! Als je paard fijner aan de hulpen staat zou je beenhulp inderdaad minimaler zijn. Dat is in mijn training altijd een streven. Even duidelijk zijn als het nodig is en verder minimale hulpen. Ben benieuwd hoe straks gaat!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:33

EsterW schreef:
Benen hoef je ook niet te klemmen, ze hoeven alleen maar te hangen, terwijl jij via je zitbeen knobbels en je bekken meegaat met de beweging van je paard en je balans zoekt. Heel moeilijk in het begin, maar blijf het proberen! Ik heb een paard dat forse bewegingen heeft en hoog opgooit en nee, je zit niet meteen lekker... Je (boven)benen liggen wel aan, ze liggen a.h.w. om je paard (wat ik dus altijd te horen krijg als " je benen omhelzen je paard").

Maar hoe blijven dan je onderbenen stil? De buik van mijn paard is niet groot genoeg dat mijn onderbenen nog wat te omhelzen hebben..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:47

Ontspanning en voelen wat je benen doen
Ik omhels mijn paard ook niet met mn benen ze hangen daar gewoon en geven aanwijzingen waar nodig
Dan moet ik wel zeggen dat mijn paarden allemaal geweldig goed op mijn been-gewichts hulpen reageren

Wel is de ophanging en de lengte van je beugels zeer belangrijk anders blijf je oefenen voor nop
Op een wintec bv vind ik de beugelophanging niks en heb daar ooit 10 minuten opgezeten (paard van een klant) maar nooit weer