Bedankt voor je commentaar, maar ik heb al genoemd dat dit paard na jaren niks doen pas 6 maanden weer opgepakt is en dat ze daarbij ook nog drachtig is. Ik reed niet voor 200 punten, maar mijn doel was om 1 puntje in de M te pakken en nog wat wedstrijdervaring op te doen voordat het veulen komt. Dit is op 2 puntjes na bijna gelukt en daar ben ik tevreden mee voor nu.
Ze wordt nu nog wat licht gereden thuis en mag straks nadat het veulen er is weer zwaarder aan het werk. Dan wil ik haar graag doorpakken en zal ook het verhaal wat je hierboven noemt anders worden. Daar is ze nu gewoon nog te weinig voor getraind.
Toch blijf ik er ook bij dat ze gewoon niet de ideale bouw heeft voor een dressuurpaard (ze is van zich uit neerwaarts gebouwd, hoog in het kruis, zware voorhand) en dat vertekent het beeld. Ze zet haar achterbeen voldoende onder de massa en het voorbeen komt er ook goed uit. Ze slingert ook absoluut niet (zwaait niet uit). Het is puur een kwestie van kracht trainen en daar gaan we straks ook voor. Daarbij zijn de foto's ook niet echt gelukkig genomen, op bijna alle foto's is de horizon schuin (neerwaarts), waardoor het nog erger lijkt.