Na 4 maanden weer op een (stuiterende) roze wolk!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annibel

Re: Na 4 maanden weer op een (stuiterende) roze wolk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:45

Ik ga mee met wat degene voor me zeggen.. Ook hoop ik dat je toch nog veel plezier met dit paard gaat hebben, en ik vind dat je het commentaar netjes oppakt! Dat mag ook weleens gezegd worden toch +:)+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 09:49

Dankjewel Annibel! Ik hoop natuurlijk ook dat hij weer helemaal opknapt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:49

Paard loopt duidelijk kreupel. De bak is ook erg klein waardoor hij kort moet draaien, daar lijkt hij moeite mee te hebben en wordt in de bochten onregelmatiger.
Persoonlijk zou ik lekker rechtuit buiten gaan rijden. Zo'n kleine bak voor een ouder stijf diertje met beenproblemen is niet goed :n.

Wel leuk dier en je zit er erg netjes op :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 09:54

Cp112, inderdaad, buitenrijden zou voor ons allebei perfect zijn. Helaas mag ik van mijn ouders niet alleen met een paard naar buiten ohz en zal het dus bij wandelen moeten blijven. Dit doen we ook en ook veel op harde grond, waar hij niks laat merken qua kreupelheid oid, dit natuurlijk wel alleen in stap.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:26

Wat een leuk paard heb je hoor. Kan je ook in een grote buiten bak rijden ? De binnen bak is erg klein en dat belast je paard in zijn beweging. Je paard loopt niet zuiver en op het filmpje is op sommige momenten te zien dat je paard kreupel loopt !

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:27

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 12:47

Helaas zijn zoals al eerder gezegd de buitenbakken op dit moment grote modderpoelen. Zodra deze weer beschikbaar zijn zal ik daar gaan rijden.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:50

Phoe ik vind hem echt duidelijk kreupel hoor, als ik al iets zou dan zou ik alleen wat gaan rechtrichten in stap aan de hand en wat stappen onder het zadel..... Persoonlijk zou ik hem nog eens door een da laten zien. Maar meer dan stap zou ik niet doen, dit lijkt mij geen stijfheid......

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:53

Ik vind je paard eigenlijk heel duidelijk kreupel lopen. Rechtsvoor. Maar de blessure was linksvoor blijkbaar? Heb je de eigenaar hierover al gesproken?

Het opbouwen vind ik heel veel te snel zijn gegaan eigenlijk. Dat moet echt met minuten gebeuren en dan vooral rechtuit. Zeker niet met zulke bochten. Zou dus even goed overleggen over wat te doen met de eigenaar en eventueel met de dierenarts.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:38

Wat is er mis met een modderpoel??? Prima koeling juist tijdens het rijden voor de pezen van je paard. Paard glijdt echt niet uit op een zandbodem. Lijkt me 100x beter voor de opbouw van je paard dan deze inieminie binnenbak.
Verder, ga lichtrijden. Rugspieren zijn net zo goed teruggelopen tijdens het stilstaan. Nu door gaan zitten is echt niet fijn voor je paard.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:41

oji; volgens mij weet iedereen dat modder zware ondergrond is en dat is een belasting die je niet wil voor paarden met (voormalige) been/spier/peesproblemen. Daar lopen dat soort paarden zich kapot op.
Paarden glijden wel degelijk ook op modder bij zandbodem. Mijn weiland is 100% zand, maar de modderige plekken zijn écht wel glad hoor.

Pony loopt al niet rad, waarom dan op zware ondergrond gaan trainen?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:48

Nou, dat ligt dan erg aan de bodem. Bij mij is de bodem absoluut niet zwaar en niet glad als er dikke plassen liggen. Maar mijn bodem heeft als basis strandzand en geen snippers, misschien dat dat verschil maakt. Heb ook altijd veel aan het strand gereden en nog nooit een paard zien glijden in de vloedlijn. Ook in het bos door plassen, nog nooit gegleden

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 18:25

Ik kan sowieso niet in de buitenbak als deze zo modderig is, al zou ik het willen, omdat het van de staleigenaresse niet mag. Ze zegt dat het inderdaad slecht voor het paard is en dat de bak daardoor makkelijk kapotgelopen wordt.

Het doorzitten is door een andere bokker al gezegd, dit zal ik ook voorlopig niet meer doen.

Ik ben vandaag een flink stuk met hem gaan wandelen met veel harde ondergrond. Hij liep er prima op, ook toen ik hem in de berm liet draven was er geen teken van pijn of kreupelheid.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:31

Het is niet rot bedoeld maar ik zou toch even iemand mee laten kijken want in de opening zeg je dat hij weer fijn ontspannen rondhobbelt, maar hij is echt heel duidelijk kreupel op het filmpje.....blijkbaar zie je dat zelf niet???

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 18:35

De staleigenaresse (zij stond te kijken bij het filmen) zei dat het stijfheid was. De eigenaresse heeft nu ook op het filmpje gereageerd en zegt dat het waarschijnlijk puur stijfheid is en dat hij dit wel eens vaker heeft en ik gewoon wat meer los moet rijden. Ik weet het zelf nog steeds niet zeker.
Laatst bijgewerkt door Nala op 25-10-14 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:42

:( jeetje wat loopt hij slecht.

Het paard loopt overduidelijk kreupel. Niet meer rijden en zeker niet op zo'n korte volte.

Het zegt wel wat over de mensen om je heen dar ze dit alleen stijf vinden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:43

MorganeR schreef:
De staleigenaresse (zij stond te kijken bij het filmen) zei dat het stijfheid was. De eigenaresse heeft nu ook op het filmpje gereageerd en zegt dat het waarschijnlijk puur stijfheid is en dat hij dit wel eens vaker heeft. Ik weet het zelf nog steeds niet zeker.

Apart. Stijfheid ziet er echt heel anders uit, dat is gewoon een beetje ongemakkelijk lopen op 4 benen. Dit is echt kreupelheid op één been, namelijk rechtsvoor. Dus er moet daar iets zitten, of in de schouder, misschien wel ergens in de rug en het kan ook nog zijn dat het eigenlijk linksachter is.

Edit: heeft hij niet een spierprobleem daar ergens gehad?

Brefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:56

Paardje loopt overduidelijk kreupel, vooral in de hoeken. Als je naar haar hoofd kijkt zie je haar duidelijk meebewegen in de kreupelheid met hoofdhals houding. Als je het zelf moeilijk vindt om te zien of je paard goed loopt of niet, is dat een goede indicator.
Ik zou het rijden zeker afraden en even aan de wandel gaan en dan vooral rechtuit. De rijbaan waarin je rijdt is door de afmetingen ook erg belastend voor je dier dus ik zou hem opbouwen in een andere rijbaan of eventueel als dat mogelijk is buiten en helemaal rechtuit.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:59

Tulandro schreef:
:( jeetje wat loopt hij slecht.

Het paard loopt overduidelijk kreupel. Niet meer rijden en zeker niet op zo'n korte volte.

Het zegt wel wat over de mensen om je heen dar ze dit alleen stijf vinden.

Helemaal mee eens, ook en vooral de laatste zin.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:22

Het vervelende is dat als je je paard iedere dag ziet lopen, of voelt lopen als jer er op zit, dat je het al heel snel niet meer ziet of voelt (mits het niet heel erg is natuurlijk ).
Daarom denk ik ook dat her verstandig is iemand anders / DA mee te laten kijken.
De combinatie van gewenning en hoop, zorgt er voor dat je de dingen niet altijd even duidelijk ziet.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 22:26

Dat zou heel goed kunnen DDDara, heel stiekem wil ik natuurlijk ook niks slechts zien omdat het net zo goed ging. Maar ik kan er niet echt omheen dat hij echt niet zuiver loopt.

Shar161

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:32

Kan me heel goed voorstellen dat je stiekem hoopt dat het alleen stijfheid is, omdat je net weer bent begonnen met rijden. Helaas loopt je paardje echt niet zuiver. Ik zou totdat er nog eens naar gekeken is zeker niet rijden en alleen wat aan de hand stappen.

Wat je houding betreft valt het me op dat je je handen er laag hebt en ondanks dat je hem ruimte geeft, ook een beetje vast lijkt te zetten op je bovenbenen. Kan natuurlijk ook komen door het doorzitten, maar probeer je handen mooi te dragen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 22:41

Dat handen laag houden is denk ik eigenlijk een beetje een tik van het andere paard dat ik western rijd. Zij reageert veel beter als ik mijn handen laag houd. Toch bedankt voor de tip, ik zal erop letten.

Talia125

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:40

Hij loopt echt kreupel hoor. Wat ik zou doen is enkel stappen ( om hem toch in beweging te houden) en een DA laten komen.

VeraaaBalloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:27

Als ik jou was zou ik gewoon licht rijden op het paard. Zo weet je zeker dat je haar niet in de weg zit & kan zij haar lekker bewegen & loslaten.