Tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xjessiesl

Re: Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:18

Als eerste wil ik je de tip meegeven om je beugels toch wat langer te doen. Je benen zitten over de wrong heen.

Nou, verder over het in galop aanspringen. Ik heb hier zelf ook veel last van gehad. Mijn tips zijn toch op een volte zetten ook heb ik mee gekregen om deze volte wat kleiner te gaan rijden. Verder goed diep in het zadel gaan zitten zodat die wat terug komt. Ik zie ook dat deze tip al veel voor gekomen is, maar bij mij heeft het ontzettend geholpen.

Verder had ik dat hij het leuk vond om telkens hard in de galop aan te springen en dan moeilijk terug te krijgen was. Eerst heb ik gehandeld dat ik hem als hij in galop sprong flink door liet galopperen een paar rondjes, dat had weinig uitgehaald bij hem. Daarna kreeg ik de tip van de voltes, dat ging al beter. Ook moest ik hem als hij in galop aansprong flink aan het werk zetten zodat hij het niet leuk meer vond om zomaar aan te springen.

Veel succes, het met de voltes werkt het beste denk ik!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:30

Ik zou je beugels ook langer doen!
Doordat je je beugels kort hebt, krijg je stoelzit en kom je harder neer op het zadel met lichtrijden.

Balkjes draven is een hele goede, doe dit met lichtcontact maar laat haar zelf zoeken. Niet gaan sturen, want dan raakt ze uit balans.

Galop in korte stukjes, en dan voltes, maar probeer ook stukjes rechtuit te galopperen.

Succes, je hebt een leuk beest onder je kont!