Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chelle_dora schreef:TS, ik denk dat je inderdaad een leuk rondje kan sturen op een beleerde pony maar dat je het 'mak maken' en 'inrijden/doorrijden' van jonge ponies beter even kan laten voor wat het is.
Het klinkt allemaal leuk, gezellig en 'ach die pony doet nooit wat' moet je nooit vanuit gaan.
Op basis van het filmpje wat je zojuist geplaatst hebt en de foto's zeg ik ook; niet doen.
Het is nu goed gegaan op dit filmpje en daar heb je een goed gevoel over; goede egoboost, geef jezelf een schouderklopje en hou het even daarbij. Zoals Joolien al zegt; als jij een ongeluk krijgt met een pony, ben je echt wel behoorlijk de sjaak. Niet alleen voor je eigen gezondheid, maar ook voor je toekomst. Het feit dat je dan zegt 'oh maar ik weet wel wat ongelukken zijn en ik heb al een keer 7 weken een brace om gehad dag en nacht', daar krijg ik echt jeuk van namelijk en ik vind dat ook behoorlijk onverantwoord; je hebt 1x mazzel gehad, dus ben je prima in staat om te beoordelen dat je dit heus wel kunt en dat je heus wel weet wat ongelukken zijn? Je hoeft maar net de verkeerde knol te treffen die je nog een trap na geeft ook na zo'n geintje; hoeveel denk je dat je kan doen met een verlamming?
Niet om je wat angst aan te praten o.i.d. maar met die 4 euro per uur voor een pony makmaken neem je verdomd veel risico voor jezelf, maar ook voor je omgeving en je ouders.
Nog los van het feit dat er inderdaad niemand die pony vast houdt e.d....
Waarom ga je in godsnaam in 1 beugel hangen op een onbeleerde pon met een boomloos zadel.. Ik durf niet eens zonder kruk meer op te stappen met een boomzadel op een beleerde pony/paard, laat staan op een krap-aan-mak ponypaardenbeest.
Als dit jouw droom is; dan is die droom ook over 4 of 5 jaar nog wel waar te maken..
romyloverrr schreef:FriesWytske schreef:Dat zie ik aan je handen en aan je hoofd.
En heb ook even je andere topics doorgelezen. Blijf bij mijn mening.
Wat een conclusie op 1 of 2 foto's zeg.
Helemaal niets van waar, maar goed.