Heb altijd het idee dat ponies wendbaarder zijn, en dus ook sneller plots omkeren, paard daar in tegen heeft meer massa dus is gelijk weer een stuk sterker. Maar dit is mijn persoonlijke beleving natuurlijk!
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Een hele grote is lastig met driesprong en dubbel. 1.70 is groot zat voor een springpaard
Mama3
Geplaatst: 24-10-14 00:20
Ik wilde toevallig een soortgelijk topic openen omdat ik me afvroeg of het aan mezelf lag:-)
Ik heb jaren pony's gereden op de manege, daarna een fijngebouwde kwpn-er van 1.60 gehad en na 5 jaar zonder paarden nu een paar manegelessen gehad, 2x paard en 2x pony. Maar op de een of andere manier vind ik een pony fijner, ik ben zelf 1.60 en heb moeite om een groot breed paard bijelkaar te rijden en te houden, doorzitten en terugrijden ook geen doen.
Op een pony zit ik fijner, heb het gevoel ook meer contact te kunnen maken doordat de hals niet zo uitgestrekt is:-) Ik vind het lastig uitleggen maar heb na de les op een pony een tevredener gevoel over de les. Hoor dat ik prima de paarden rij, maar het kost me dan gewoon veel meer moeite waardoor ik me een echte beginner voel, al ben ik dat na 5 jr zonder paarden ook gewoon...
Ik denk dat een kanon van een paard moeilijker is omdat het lastig kan zijn om zo'n paard bij elkaar te rijden
princequillo
Fotograaf
Geplaatst: 24-10-14 23:12
Ik ben maar 1,54 en vind pony's zelf fijner omdat een groot paard voor mij nou gewoon heel moeilijk is in omgang (borstelen en opzadelen bijvoorbeeld, vind het wel fijn dat ik gewoon zelf mijn zadel op mijn pony van 1,48 kan leggen) maar onder het zadel vind ik het beiden fijn. De ruime passen van een paard vind ik meestal wat makkelijker uit te zitten dan die "kleine stapjes" die mijn pony doet (naja, vergeleken met een paard dan) maar ik vind een pony fijn zitten.
In omgang vind ik een pony toch best lastig hoor, over het algemeen zijn die wat...tegendraads vergeleken met een paard. Althans, dat is mijn ervaring. Maar dat is juist het leuke aan die eigenwijze krengen.
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 24-10-14 23:31
Het grootste verschil wat ik tegen kwam was dat de bak ineens zo klein werd.
Ik vind een pony gewoon fijner, omdat ze lekker klein zijn en op een groot paard voelt gewoon heel anders. Maar ik heb er verder geen moeite mee. En pony's hebben vaak meer karakter dan grote paarden vind ik.