. Het is altijd zo jammer als dravers niet goed omgeschoold de wereld in gaan, zeker omdat bij een draver de 'normale' oplossingen niet altijd werken.Hoe heet het paard als ik vragen mag?
Ik zal eerst even ingaan op je openingspost:
Ik snap niet waarom je springt als je geen controle heb en ook niet waarom je aan de galop werkt als de draf nog niet in orde is. Je bent eigenlijk 7 stappen te ver
. Hoe jij omschrijft dat ze gaat lopen is een uiting van stress, ik geloof niet zo in paarden die ruiters 'pesten' , ik geloof er eerder in dat ze wat proberen aan te geven en gezien ze niet kunnen praten zijn de manieren waarop soms wat beperkt. Wat voor krachtvoer en ruwvoer krijgt ze? Hoe oud is ze?
Is ze klinisch gekeurd? Want dan zegt het helemaal niet dat ze gezond is. Eerst je paard laten nakijken dus.
Dan de aangedragen opties: Overgangen is bij sommige paarden een optie, maar kijk goed uit of ze er niet alleen maar drukker van worden, ook dat is zeker een optie bij dravers.
Rennerig gedrag komt absoluut niet bij een paard vandaan wat op de drafbaan liep, wij moeten ook gewoon ons paard controleren in de koers en van te voren én in die training. Ik zou dus niet zoeken naar excuses uit het verleden, of het nu koersen is, of slecht beleerd zijn, maar gewoon opnieuw starten en je paard als groen paard behandelen.
Teugels los gooien gaat geen pretje worden ga ik jou vertellen
. Sluit een goede levensverzekering af
, terugrijden op je zit gaat iets lastig met 50 km per uur( want ja, dat halen ze binnen 3 seconden...) . Ik zou dus absoluut niet het paard een hard tempo laten aangaan, ook niet op jouw commando. Dit mag ze met losgooien, niet onder het zadel. Ze moet onder het zadel gaan koppelen aan rust. Later, als je controle heb kun je natuurlijk wel het tempo verhogen, maar hoe moet het voor haar duidelijk worden als ze de ene keer wel harder mag en de andere keer niet?Stijgeren en bokken is een absolute no go, dan heb je enorm veel signalen vooraf gemist, hoe rij jij je voltes? Inkomen met been is een raar iets bij dravers, als ze slecht zijn omgeschoold kennen ze namelijk geen been, iets wat bijna niet opvalt omdat het stuur er wel goed op zit. Het laatste wat je wil, is een paard wat gespannen raakt van been( wat volgens mij al aan het gebeuren is )
Ik kan helemaal meegaan met Evelijn en zoek daarnaast iemand die ervaring heeft met dravers of desnoods groene paarden, zonder hulp word dit lastig denk ik
. Daarnaast vergissen mensen zich vaak in dravers, koudbloeden vergeven makkelijker. Een sensibele draver heb je na 1 keer oneerlijk corrigeren al meteen in de stress, ik zou de TS dus niet zonder hulp willen adviseren hard af te straffen bij het stijgeren en bokken. Eerder om er eens iemand anders op te zetten en te kijken wat het paard dan doet.
.