rechtergalop lukt niet ....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hhensens

Re: rechtergalop lukt niet ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 10:27

bedankt! iedereen. we zijn weer bij de basis begonnen ... gaat al de goede kant op :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:57

Al naar de wolken gekeken?

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:34

enige oplossing: rechtrichten kijk eens op de site van antoin de both en marijke de jong

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:10

Onzin dat dit de enige oplossing is. Een passend zadel is nog altijd het belangrijkste. Dat je paard niks fysieks mankeert eveneens.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:12

het zadel moet altijd goed liggen beide kussens gelijk. en dat fysieke komt meestal door verkeerd gereden. mijn moeder heeft meerdere afgekeurde paarden goed gereden door de manier van antoin de both. ze waren afgekeurd ,weer goed gereden en goed gekeurd door verkocht.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:18

er zijn natuurlijk uitzonderingen niet elk paard is het zelfde

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:19

EJuniorJoost schreef:
het zadel moet altijd goed liggen beide kussens gelijk. en dat fysieke komt meestal door verkeerd gereden. mijn moeder heeft meerdere afgekeurde paarden goed gereden door de manier van antoin de both. ze waren afgekeurd ,weer goed gereden en goed gekeurd door verkocht.

Koop een lolly en vier het.

Even zonder gekheid: dit is EEN methode en niet DE methode. Wij kunnen allemaal wel adviseren, maar niet direct de gouden oplossingen bieden omdat een beeldscherm plús de echte realiteit van de situatie ons allen ontbreekt.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:20

EJuniorJoost schreef:
enige oplossing: rechtrichten kijk eens op de site van antoin de both en marijke de jong

Je haalt me de woorden uit de mond!!
Ik rijd zelf ook met de methode van Antoine de Bodt, er worden zo veel paarden mee geholpen, mijn paard loopt er ook heel goed op.

Ik zou zeggen start met rechtrichten, neem goede les en zorg voor een goed passend zadel, allemaal heel belangrijk!

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:22

Amaryllis schreef:
EJuniorJoost schreef:

Even zonder gekheid: dit is EEN methode en niet DE methode. Wij kunnen allemaal wel adviseren, maar niet direct de gouden oplossingen bieden omdat een beeldscherm plús de echte realiteit van de situatie ons allen ontbreekt.

het is wel DE methode ;) als je weet waar ik het over heb en op die manier rijd snap je mij

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:22

ponycrosserr schreef:
EJuniorJoost schreef:

Je haalt me de woorden uit de mond!!
Ik rijd zelf ook met de methode van Antoine de Bodt, er worden zo veel paarden mee geholpen, mijn paard loopt er ook heel goed op.

Ik zou zeggen start met rechtrichten, neem goede les en zorg voor een goed passend zadel, allemaal heel belangrijk!

PRECIES!! zoveel paarden afgekeurd en afgemaakt om niks.. allemaal rij technische

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:24

Amaryllis schreef:
EJuniorJoost schreef:

Kan zijn maar de methode van Antoine de Bodt heeft wel heel veel (afgekeurde) paarden weer goed gekregen. Ook op hoog niveau!
Het zorgt ook dat paarden geen kreupelheden/ rugklachten krijgen.
Ik ken een afgekeurd hoogbejaard paard met artrose die nu weer heel gelukkig verder leeft + rijdt door deze methode.

Amarylliss, klopt, heel erg jammer, ruiters denken vaak meteen dat het aan hun paard ligt, wat de dierenarts helaas vaak ook bevestigd.
Laatst bijgewerkt door ponycrosserr op 27-10-14 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:30

Grappig, ik gebruik niet specifiek die methode en toch heb ik geen noemenswaardige rijtechnische problemen met mijn paarden. Ieder zijn ding, maar prediken dat dit DE methode is helpt bij mij de nekharen overeind.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:33

Amaryllis schreef:
Grappig, ik gebruik niet specifiek die methode en toch heb ik geen noemenswaardige rijtechnische problemen met mijn paarden. Ieder zijn ding, maar prediken dat dit DE methode is helpt bij mij de nekharen overeind.

Dat hoeft ook niet, iedereen mag zijn eigen methode gebruiken.
Ik heb alleen de ervaring dat met deze methode paarden langer gezond en gelukkig blijven. Het is heel diervriendelijk en je ziet de paarden opbloeien, ik heb er dus hele goede ervaringen mee.

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 21:35

ieder zijn eigen methodes...

we hebben gewoon een tijdje de galop even laten zitten...gisteren weer opgepakt gewoon op beide kanten een à twee voltes. ging super! alles in een keer goed :D ben weer happy.

bedankt voor alle reacties! ik denk dat hier een slotje op kan +:)+