Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
FriesWytske schreef:Ze loopt voor erg kort en je ziet haar hoofd ook onrustig zijn bij het aandraven. En dit heeft echt niks met het niet goed aan het been zijn te maken.
Cleo schreef:FriesWytske schreef:Dat moet dan toch eerst opgelost worden? Of is dat te simpel bedacht van mij?Doordat ze last heeft van 1 of beide voorbenen gaat ze onrustig worden met haar hoofd.
Melayka schreef:Hallo! Mooi paard, en vind het fijn om te lezen hoe je met de tips/kritiek om gaat. In vergelijking met vorige topic ben je inderdaad vooruit gegaan.
Het lijkt er een beetje op alsof ze tegengewerkt wordt in galop, zowel door veel teugeldruk op de volte als door (onbedoeld) overmatig spoorgebruik. Het lijkt net alsof ze boos naar jouw been schopt, maar ik kan dat fout zien. Waarom rijd je met sporen, kan/wil je dat uitleggen? Ik sluit me verder aan bij wat hierboven door Piezze gezegd is, klussen aan die houding
Dubai_x3 schreef:Er is toch iets dat mij dwars zit… Een Z-niveau opgeleid dressuurpaard dat niet normaal kan aanspringen in galop?
En als ze zo erg vast zit dat ze dat als Z-niveau opgeleid paard niet meer kan, moet je ofwel een osteopaat laten komen, ofwel je hele trainingsmethode aanpassen. Want dit klopt gewoon niet.
De draf vind ik er best oké uitzien, ze kan ook goed haar rug omhoog brengen en ontspannen, dus ik snap niet waarom dat zo'n immens groot probleem zou zijn in galop…
Iljaa1 schreef:Leuk paard,
maar voor een B of L proef, moet het paard echt stabieler en gecontroleerder. Vooral in de galop, het paard (en ruiter) moet in ieder geval zonder verzet en op de hulp aan galopperen.
En wat de onregelmatigheid betreft, ik zie het niet. Het kan zeker zo lijken, het paard verliest ritme omdat het niet actief is. Hou hem actiever en plaats nog een een filmpje, ik denk dat het dan veeeeel minder is!
succes !
Nikki_Tazz schreef:Leuk dat je het vraagt! Ik zou graag vertellen dat we flink vooruit zijn gegaan, maar helaas gaat het alleen niet helemaal zoals ik had gepland… Door drukte heb ik een paar weken niet kunnen rijden, waardoor we er achter kwamen dat een ander lesgenootje haar toch wel érg lekker aan het lopen kreeg. Zodoende heb ik twee maanden op andere paarden gereden, waardoor ik het rijden op haar simpelweg ben verleerdHeb je nog een update? Ben benieuwd hoe het nu gaat.