geen goed gevoel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: geen goed gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:05

Goed naar je paard luisteren! :)

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:08

Dat ga ik zeker doen want wou haar ook graag iets leren naar zoveel jaar op een manege te rijden en dan zelf je paard dingen te leren ben er achter gekomen dat ik kwa dressuur gwn nog meer lessen nodig heb met zo'n paard maar dacht kan tot voor me lessen nog hier wel wat tips vragen

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:10

Het is ook fijn dat je er zo goed aan wil werken. ;) kunnen veel mensen in de paardenwereld nog wat van leren. Er zijn er genoeg die dan komen met foto's en dan krijgen ze opmerkingen en dan worden ze meteen boos. Zelfkennis begint bij jezelf, ook als je met paarden bezig bent. Vind je problemen, analyseer die problemen, vind een oplossing en voer die uit. Meer is het niet :) lukt het niet probeer je iets anders. Iets simpelers is er niet. En het is voor jullie zeker goed om les te krijgen. Aarzel dan als je ook les hebt niet om veel te vragen. Daar leer je het meeste van. Dus je niet schamen als je iets niet weet.. wie niet vraagt, wie niet weet :)

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:11

De eerste keer werd ik zelf ook boos maar toen realiseerde ik dat waarom word ik boos ik ben de gene die het hier fout doet en niets liever dan het beste voor het paard

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:13

Kijk en da's gewoon top van je! En dat mag (zeker op bokt) ook wel eens gezegd worden. Als je die instelling blijft behouden komt het wel goed met jullie twee :) en ik eis foto's als het beter gaat.. haha :) en mijn inbox staat ook altijd open als je nog iets wil vragen.

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:15

Haha als ik mijn lessen heb gehad komen er zeker nieuwe foto's!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:35

Je hebt er al helemaal zin in goed zo Het is natuurlijk niet een trucje wat de instructeur je gaat leren he Voor dat je het echt onder de knie hebt duurt wel wat langer dan een les Dat je dadelijk niet denkt het lukt toch niet Het lukt wel maar duurt even

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:38

dresjoepie schreef:
Je hebt er al helemaal zin in goed zo Het is natuurlijk niet een trucje wat de instructeur je gaat leren he Voor dat je het echt onder de knie hebt duurt wel wat langer dan een les Dat je dadelijk niet denkt het lukt toch niet Het lukt wel maar duurt even

Jaa het zal wel een aantal lessen duren en ga ook zeker langer door met lessen tot dat ik het goed onder de knie heb het zal veel oefenen en hard traine worden maar dat komt helemaal goed :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:43

Citaat:
Jaa het zal wel een aantal lessen duren

eehmmm
Reken maar op een aantal jáár lessen...

( zo gaat dat nl met paardrijden....)

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:44

Punz schreef:
Citaat:
Jaa het zal wel een aantal lessen duren

eehmmm
Reken maar op een aantal jáár lessen...

( zo gaat dat nl met paardrijden....)

Al moet het 10 jaar :) altijd tijd voor te leren en te rijden.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:45

Vraag jezelf eens concreet af wat je doel is met dit paard? Wat is mijn doel, wat heb ik daar voor nodig en hoe ga ik dat bereiken.

Verdiep je in de theorie, op internet zijn genoeg interessante websites te vinden, en dan doen, leren, voelen, lessen.

Leuk paardje trouwens.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:45

Goed zo!!!

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:48

Tabaluga12 schreef:
Vraag jezelf eens concreet af wat je doel is met dit paard? Wat is mijn doel, wat heb ik daar voor nodig en hoe ga ik dat bereiken.

Verdiep je in de theorie, op internet zijn genoeg interessante websites te vinden, en dan doen, leren, voelen, lessen.

Leuk paardje trouwens.

Mijn doel is vooral mijn paard iets te leren en mezelf ook en de enige manier daar voor is lessen en als het allemaal beter gaat een paar keer leuk op wedstrijden niet om ver te komen maar voor al voor de ervaring
En dankjewel

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:50

Wat wil je je paard juist leren? Concreet?

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:53

Tabaluga12 schreef:
Wat wil je je paard juist leren? Concreet?

Eerst goed voorwaards en niet te gehaast dat ze ontspannen loopt en goed op haar gemak voelt en daarna aan de andere dingen werken maar eerst gwn een goed basis tempo en dat ze fijn ontspannen loopt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:54

En bedenk je dan eens hoe je dat kunt bereiken en wat je er voor nodig hebt. Het zal je vooruit brengen.

Bewust zijn van hetgeen je wil en wat je doet en kunt doen.

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:57

Tabaluga12 schreef:
En bedenk je dan eens hoe je dat kunt bereiken en wat je er voor nodig hebt. Het zal je vooruit brengen.

Bewust zijn van hetgeen je wil en wat je doet en kunt doen.

Daar kom ik wel verder met me lessen en ik zal het er geel goed over hebben met mijn lesgever

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:38

Op eigen benen laten lopen, dus lang en laag, dat ze haar rug goed gaat gebruiken. Dan op gevoel stelling gaan vragen dat ze vanuit nek en kaakgewricht leert mee te bewegen ipv vast te zetten in de nek. Trucje is om je hand wat omhoog en zijwaarts (naar buiten - van de hals af) te vragen. En op tijd los te laten. Verder jezelf bekwamen als ruiter zijnde. Dus concentreren op wat jij doet met je lichaam. Een makkelijk boek om zelf verder te komen als ruiter zijnde vind ik : Basisrijkunst - Wat beweegt de ruiter van Anne Muller en het boek: Beter paardrijden kun je leren - Ulrieke Thiel