Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JoellaLoves schreef:als ik die pessoa longeerhulp al zie zit ik al in de knoopmaar daar is wel mee te werken natuurlijk. maar is dit niet teveel tieralantijn om zich heen? of werkt dit nou echt goed door al die touwtjes alle kanten op
![]()
plaatje hierboven (weet niet hoe deze hulpteugel heet)
heb ik vaker voorbij zien komen en ziet er inderdaad simpel uit. is wel goed dat hij zijn rug lekker los laat maar zoek eigenlijk wel iets voor de stelling en buiging aangezien hij daar vaak moeite mee heeft en dat dan een goed trainings punt zou kunnen zijn.
voorderest heb ik ook wat gehoord over de elastische hulpteugel weet iemand hier ook wat over ?
Ilse_123 schreef:longeer hulp vind ik echt een onding, omdat het een beetje rukt door de bewegingen van de benen. Zelf gebruik ik net als Giolli altijd een slofteugel, geeft je paard veel meer ruimte en vraagt toch om vwnw te gaan, maar ondervind geen invloed van de benen omdat het tussen de benen rechtstreeks aan de singel vast zit.
Ook wissel ik af met dubbele lijnen, maar daar ben ik zelf nog niet erg kundig in, zit te snel in de knoop dus stap er lekker mee.
Jasmijn159 schreef:Ik vind die van het plaatje echt vreselijk. Fijn om de basis: voorwaarts, neerwaarts en over de rug te bevestigen. Maar meer niet! Je wilt uiteindelijk dat je paard van achter gaan dragen en dat de schoft dus omhoog komt en het paard van de voorhand af komt. Deze hulp geeft precies druk op de plek waar je wilt dat het paard 'omhoog' gaat komen. Ik heb hem nog nooit gebruikt, maar staat me vanaf t plaatje al tegen.