koetjeboe schreef:Jasmijn159 schreef:
Hij loopt op bijna alle foto's achter de loodlijn, in stap inderdaad extreem, maar ik zie bijna geen foto's waarop hij met de neus er wat meer uit loopt. Iets wat zeker in het begin erg belangrijk is voor ontspanning en correct van achter naar voor lopen.
Ik vind het een knap paard en hij ziet er braaf uit! Is de galop aan de longe wel bevestigd en ontspannen? Dan zou ik hem onder het zadel nog even laten, want dat ziet er niet echt fijn uit. Jijzelf valt helemaal voorover en je handen zet je wijd op je been, paard komt er tegenin en is niet ontspannen. Wellicht gaat het buiten op een lang recht stuk beter?
Weet niet of je mijn begin post hebt geleden. Maar ik val niet naar voren ik zit bewust naar voren. Me kont is bont en blauw door de val van een ander paard.
verder laat ik heb bewust niet te veel met de neus er uitlopen omdat hij de nijging heeft zich op de krullen. Dan heb ik liever dat hij wat te diep loopt.
Verder galopeerd hij prima hoor alleen doordat ik niet kon zitten. Wilde die galop helemaal niet.
verder zet ik me handen niet vast. Alleen me teugels zijn veel te lang steeds. En om contact te houden hou me handen steeds dichter bij me lijf.
Ik heb je post gelezen
Ik moet echter iets zeggen aan de hand van deze foto's, kan moeilijk zien hoe je anders rijdt.. Dan had je misschien beter die foto's kunnen plaatsen 
Als je paard al de neiging heeft zich op te krullen is het júist slim om zijn neus er wat uit te rijden, toch?
Zolang je niet goed kunt zitten zou ik de galop dan even achterwege laten, het geeft nu een gespannen beeld, niet over de rug en wat tegen de hand.
Heel veel succes verder.