KWPN'er trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veerloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 16:58

dresjoepie schreef:
Hoe gaat het met oefenen merk je al wat verschil in de reactie op de beenhulp

Ik merk al wel enigszins vooruitgang met been geven, maar ik denk ook dat het iets is wat wel even gaat duren. Ze is van zichzelf ook gewoon niet heel erg actief ingesteld...

veerloos

Re: KWPN'er trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 19:00

Ik merk nog meer vooruitgang, ook het neusje komt nu wat meer omlaag tijdens de draf!!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 06:17

Jij bent goed bezig volhouden nog even En consequent blijven

Yntel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 06:55

amillia schreef:
Les en gevoel, verder niet te veel over nadenken. Geen schema's maken, maar van dag tot dag kijken.

Als je er te veel over na gaat denken ga je het forceren.

Als je denkt in de zin van ; ik wil dat het paard over 2 weken piaff kan.
Dan word de druk alleen maar groter en groter en dan wil het niet meer.

Als je denkt ; he hij kon het binnen 2 weken. Dan motiveert dat, je paard zal dit voelen.

veerloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 12:42

Een nieuwe update van mij en mijn topper! Ik ben sinds een tijdje dus consequent op het been aan het letten. Ik merk gelukkig snelle vooruitgang. Ze is elke dag blij en enthousiast om te gaan werken en ik merk dat ze een heel ander paard word. Ook merk ik meer reactie op mijn been (af en toe nog een tikje met de zweep nodig, dat wel) maar verder probeer ik mijn been zo stil mogelijk te houden en zo netjes mogelijk te blijven rijden ook als het een dagje niet zo goed gaat (ze zit nu een beetje in de test fase aangezien ze nu merkt dat ik haar alleen rijd en dat er geen manege klanten meer komen). Met als resultaat gister wat mooie bokkensprongen toen ik wou aanspringen in de linker galop. (ze vond de linker galop altijd erg moeilijk, dit is wel een stuk verbeterd maar ze gooit nu erg haar hoofd op en trekt me weer mee naar beneden, dit herhaalt ze vaak een paar keer ) Ik pak hier flink door want ik denk dat ze dan puur geen zin heeft om te galopperen (ze is lui aangelegd) . Verder merk ik dat het neusje wat verder naar beneden komt (gister voor het eerst ook in de galop). Ik vind haar nog wel wat aan de zware kant. heeft iemand van jullie tips om het vet wat sneller in te ruilen voor wat meer bespiering?

Al met al ben ik dus heel tevreden over het tot nu toe geboekte resultaat (want laten we eerlijk zijn, ik ben nog niet zo heel lang bezig met trainen met haar)