PRE Decorosa xxv voor het eerst in HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klassie22

Re: PRE Decorosa xxv voor het eerst in HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:29

Volgens mijn ben je heel goed bezig. Je hebt ook wel in de gaten waar je fouten zitten. Gewoon lekker doorgaan. Ik vind het een mooi paard. Mooi voor je gaan kijken en handen dragen dan geeft ook weer heel ander beeld.
Als ik zie wat het vandaan komt, ziet het er super uit. Ook tof dat je haar goed leventje gegund hebt! Veel plezier met haar

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 21:06

Dankjulliewel!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:42

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:39

Je zegt het zelf al, je handen! :D
Teugels heel veel korter doen, niet teveel nadenken over haar hoofd houding. Handen moeten gevend zijn dus denk naar voren met je handen. De meeste mensen rijden trekkend of nemend. Dat voelt voor mensen het meest natuurlijk. De uitspraak 'Controle nemen' zegt genoeg. We doen het al vanaf de wieg, met onze handen dingen grijpen en naar ons toe trekken.
Dansers vinden samen hun balans tijdens het dansen niet door aan elkaar te trekken maar juist eerder door iets te duwen.
Hier denk ik zelf aan als ik rij en dat lukt het best door de teugels te kort te nemen en mijn hand naar voren te brengen.
Voor het beeld wil je dat de teugels in het verlengde zijn van je onderarmen. Dus eigenlijk dat je arm in een rechte lijn in contact staat met het bit.

Je houding vind ik in de foto's heel constant. Dus tenzij je ergens in je lijf vasthoudt zou ik daar niet ook aan gaan sleutelen. En ding tegelijkertijd ;)

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 20:31

Gisteren is de osteopaat geweest en vooral voor haar linkerkant was dat geen overbodige luxe. Links is altijd haar moeilijke kant geweest met longeren tijdens het beleren liet ze zich linksom soms ook zo inneens vallen. Ze kan linksom haar achterbeen er moeilijk onder krijgen. Ik ben erg benieuwd hoe het nu zal gaan. Heeft er misschien iemand tips voor dat linkerachterbeen. Ik probeerde het altijd met grondwerk en voltes sluiten en openen.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:39

Ik heb alleen de OP gelezen dus misschien val ik in herhaling....

Allereerst een prachtig paardje, die kleur van die manen .... <3

Wat me opvalt is dat je zelf voorover valt op een aantal foto's (bedoel je dat met je bekken kantelen?) en het valt me op dat je paardje in een houding/in een valse krul loopt. Ze is niet nageefelijk, laat haar hals niet vallen vanuit de schoft. Dit komt denk ik omdat ze van achteruit niet actief genoeg is, ze kan dan de hals niet laten vallen.
Dus, haar achterhand actiever maken....

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:38

Bekken kantelen is plat gezegd op je kont gaan zitten ipv op je jeweetwel. Als jeje bekken kanteld is je houding meteen vele malen beter.

Verder denk ik dat deco van achter wel actief van achteren is maar gewoon veel moeite heeft om over haar rug te lopen.

Ik moet meer contact houden met de voorkant. Gewoon simpel contact ik laat haar snel los en de teugels lang worden. We zijn hard aan het oefenen.