Jasmijn159 schreef:Ik heb ooit een paard gekend, super braaf en netjes beleerd voor de wagen. Alleen eens in de zoveel tijd werd het ook 'zwart' en ik heb hem zichzelf een keer letterlijk te pletter zien lopen tegen een muur. Bakstenen muur zat een grote scheur in, kar die erachter zat klapte met mensen en al over t paard heen. Één groot drama! Paard stond overigens rustig op en was niks meer aan de hand, gewoon z'n rustige zelf.
Daarna besloten niet meer voor de wagen te zetten omdat dit levensgevaarlijk zou zijn als t een keer op de weg zou gebeuren. Onder t zadel was ie ook beleerd, dit ging een aantal maanden goed. Totdat ie in de bak ook het op een rennen zette en zich kapot liep tegen de bakrand/muur aan. Daarna hebben we besloten hem niet meer voor de verkoop te trainen maar naar de slager te brengen. Erg zonde, was een mooi en braaf paard. Maar je wilt niet op je geweten hebben dat een ander er mee verongelukt.
Kun je zijn uitbarstingen eens filmen? Dan weten we wat beter waar we over praten.
Heb je hem al eens bij een kliniek gebracht voor uitgebreid onderzoek? Eventueel echo/MRI/CT, sta je daar voor open?
Ik neem wel aan dat jullie dit paard hebben laten onderzoeken?