Max aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElineCath

Re: Max aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:28

Ga is kijken of ik gekleurd tape kan vinden, dankje!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:43

ElineCath schreef:
Goeie tips!! Daar ga ik zeker iets aan hebben! Van mn instructrice moet ik nu de teugels bij de 2e stop vast houden, nu dat nog volhouden.

me too :')

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:50

Lastig he haha :=

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:02

Ja ondertussen lukt het wel hoor. Ik was gewoon veel te soft :o
Is toch beter af te leren als te sterk zijn vind ik dan :j
Bij mij was het vooral uit een soort angst om mijn heel sensibele merrie sterk te maken. Ik reed ze zonder of bijna zonder contact wat eigenlijk ook zeer ontspannen is, maar voor echt te werken moet er wel contact zijn uiteindelijk. Niet altijd even simpel inderdaad :=

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 15:36

Haha nou mooi dat t is gelukt!!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:49

Het is bij mij al heel veel jaar geleden, maar bij mij was het gewoon ook "angst" (en onervarenheid) omdat ik die mond niet wilde verpesten, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je geen idee meer hebt hoe en wanneer je de teugels op wat voor lengte hebt. Dan kun je je paard ook niet verder helpen of ondersteunen.

Springteugels (die stoffen met stopjes) helpen hier vaak niet bij, dan blijk je vaak de stopjes ongelijk vast te hebben. En moet je enorm nadenken en steeds naar beneden kijken, wat de rest van je rijden niet helpt.
Een oude instructeur vertelde mij indertijd het zelf ook zo geleerd te hebben (maar dan met verf op de teugels, daar heb ik maar tape van gemaakt, hahaha).
Ik vond het eerst nogal kinderachtig overkomen, die hulpkleurtjes, maar ik had er niet lang voor nodig voor je zelf het "gevoel" t.o.v. het contact met de paardenmond ontwikkelt. Bij vrijwel dagelijks rijden circa een-twee weken. Dan kun je het ook met gladde teugels, wat uiteindelijk een streven is, in een later stadium. Want dan zul je die stopjes zoals die op een springteugel zitten alleen als hinderlijk ervaren en wil je zelf kunnen stellen en bijstellen.

Het gaat je lukken, en dan kun je je zonder daarover na te denken op de rest van het rijden concentreren.

Succes!

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 15:59

Jaa hard in de mond zijn is t laatste wat ik wil, sn als ik hem wat strakker pak, word hij ook weer wat sterker, dus daar moeten we nog een goeie middenweg in vinden:)

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:53

betadine schreef:
ElineCath schreef:
Goeie tips!! Daar ga ik zeker iets aan hebben! Van mn instructrice moet ik nu de teugels bij de 2e stop vast houden, nu dat nog volhouden.

me too :')

Ik ook :+

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:45

Ja dit ervaar ik nu dus ook met mijn merrie. Ze lijkt wat sterker te worden bij meer contact, maar mijn instructeur zei dat dit normaal is en je van daaruit weer afbouwt, maar dat ze in het begin dus wat meer ondersteuning vragen. Lijkt logisch maar het voelt toch wel een stuk anders als je gewoon bent van met een veel lichter contact te rijden. Ik moet er ook nog aan wennen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:09

Mag ik je 1 tip geven?? Trek je dekje even aan de voorkant omhoog. Nu drukt het heel erg op de schoft wat druk of schuurplekken kan veroorzaken :)

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:14

leuk beestje!! <3
mijn tips zijn iets meer je hak uitdrukken, (kan ook net zijn dat je aandrijft ofzo)
en goed naar voren kijken :)

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:27

gaaf paardje!! je handen moet je rechtop zetten en je heb ze plat!
sorry als je me niet begrijpt. :o
en je hakken goed uitdrukken,

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 21:41

dankjewel! moet zeggen dat ik normaal gesproken wel op mn dekje let, maar toch bedankt!!
hakken en handen, jaa daar hebben jullie helemaal gelijk in!

mokzalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:36

Ik vind je teugels wel erg lang! Probeer ze iets korter te pakken en je zult zien dat je gelijk ook veel stabieler gaat zitten. Je hebt nog wel eens de neiging om wat naar achteren te leunen.

Verder leuke combi! Zet m op!

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 21:58

Dankje!! goeie tip voor mn wedstrijd morgen, ik ga 100% op teugellente letten!!

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:17

Op de foto's waar je de spanning kan zien lijkt het of je achterover gaat hangen.

Zoals al genoemd is je hakken lijk je soms op te trekken. Ik had deze neiging ook. Kon dat trekje maar niet afleren. Wat bij mij hielp, ga eens staan je moet dan wel op je voeten leunen. En probeer dat gevoel vast te houden als je gaat zitten.

Mijn rijinstructrice liet mij altijd voor straf staan als ik mijn hakken optrok. En wat ben ik met een spierpijn in de benen thuis gekomen. Maar heb het wel redelijk snel afgeleerd!