Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SETEFURII schreef:Omdat ik de indruk heb dat je paard er geen plezier aan kan beleven. Zeker als je paard zo ziek is geweest is het misschien een beter idee om hem lekker eerst op gewicht te laten komen? Relax op het gemakje pondjes aankomen en nog wat lekker werken aan de oefeningen. Juist omdat je paard de neiging heeft tot eigen houding lopen zou ik er extra aan werken, lekker laag en lang longeren, veel wisselen in de nekhouding tijdens het trainen. Een wedstrijd meedoen voor de leut kan je heus wel, maar ik denk dat het paard er meer baat bij heeft van aan de rug en zijn houding te werken en aan gewicht bijkomen dan aan een wedstrijdje te lopen.

geeft ergens wel dubbel gevoel.
Ik vind het een leuk dier, oogt wat lang en slungelig, maar als de spieren en massa eenmaal er goed bijgereden is, is het vast een hele bok/bink
) en drukt het weg. Wat je wilt is de basis, dus een paard dat ontspannen over de rug loopt, zodat ook het achterbeen mee kan komen. Door de lange teugels kan hij alleen maar meer opkroppen.
Jullie komen er vast wel, want wat je schrijft klopt allemaal wel en jullie zijn nog maar zo kort aan het werk. 
Dus toch de gok gewaagd omdat ik trots ben met mijn dravers en die keuze bewust is gemaakt
KaylOdi schreef:Ik vind het echt al heel knap hoor! na alle ellende wat je verteld, en dan toch doorzetten en hem goed proberen te rijden!
wat misschien een paar tips zijn... (nu moet je in een proef een bepaald tempo hebben) maar laat hem eens lekker langzaam draven en terug gaan stappen en weer wat aandraven, kleine voltes maken, slangenvoltes rijden.. lekker naar die ontspanning toe werken. Even die galop overslaan. Wanneer je dat lekker met hem kunt rijden in draf weer eens een galopje erbij pakken... is hij gestrest meteen terug in stap of draf weer die ontspanning opzoeken en opnieuw proberen.. dit kun je een paar keer herhalen totdat het goed gaat en hij lekker ontspannen galoppeert, en dan beloon je hem meteen heel enthousiast met je stem en misschien een klopje op zijn hals, zo leert ie dat hij zich best mag ontspannen en dat ie op jouw kan vertrouwen. Mja dit is wat ik doe met mijn friese merrie die al een aantal jaren niet is bereden en heeeeel lang geen galop heeft hoeven doen.. zij drukte zich ook enorm weg en ging als een sneltrein door die bak heen, door een grote volte te rijden en haar te laten versnellen en terugnemen krijg je die controle en merk je dat ze ook gaat ontspannen en loslaten..
Maargoed.. dit is hoe ik het doe haha, neem vooral les van een proffesionele intructeur.. die zijn veel beter hahah
succes ermee!