Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Askja schreef:Wat ik een beetje mis in het Skala is het element impuls. Voorwaarts rijden. imo een enorm belangrijk punt.. Verder is het skala inderdaad heel logisch, alleen de interpretatie ervan levert spraakverwarring op. Indat opzicht is het wel overzichtelijk om er 1element uit te tillen, zoals AR doet
saskiakefie schreef:saskiakefie schreef:Simpelman laat mij eens een filmpje zien wat ik jouw ogen juiste klassieke dressuur is?
Sussanne schreef:Gisteren mijn eerste les gehad, en het is mij enorm mee gevallen. We zijn begonnen met grondwerk. Laag lopen en stelling vragen. Ze heeft me geleerd waar ik op moet letten, als ze goed loopt. Ze pakte het goed op, ondanks ze het soms moeilijk vond. We hebben zowel op de volte gewerkt, als op le lange zijde.
Mijn instructrice legt goed en rustig uit, zowel naar mij als naar mijn paard. Dus mijn eerste ervaring is erg positief.
Jierda schreef:. Ik heb zelf een aantal weken mogen rijden op een 24 jaar oud ex-manegepaard, dat na 2 jaar revalidatie op 21-jarige leeftijd nog 'even' piaffe en passage leerde.
Simpelman schreef:
Simpelman schreef:.
Goed K opgeleide paarde stijgen vrijwel altijd aanzienlijk in rangorde in de kudde......
Sussanne schreef:Gisteren mijn eerste les gehad, en het is mij enorm mee gevallen. We zijn begonnen met grondwerk. Laag lopen en stelling vragen. Ze heeft me geleerd waar ik op moet letten, als ze goed loopt. Ze pakte het goed op, ondanks ze het soms moeilijk vond. We hebben zowel op de volte gewerkt, als op le lange zijde.
Mijn instructrice legt goed en rustig uit, zowel naar mij als naar mijn paard. Dus mijn eerste ervaring is erg positief.