We zijn weer op de goede weg!! (al zeg ik het zelf)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 12:51

knetterhard schreef:
Erg leuk paard!
En het ziet er netjes uit :))

Ik had alleen geen minder eten gegeven, omdat de kans op een maagzweer dan heel groot word! :))
Een paard heeft niet zoals ons 3x per dag eten nodig, maar eigenlijk de hele dag kleine beetjes. Dit omdat een paard anders teveel maagzuur krijgt en dit kan alleen maar minder worden met eten..
Ga dus nooit een paard op dieet zetten door veel minder eten te geven, want de kans op koliek kan dan alleen maar groter worden door het vele maagzuur/creëren van een maagzweer..
Natuurlijk doet iedereen het op zijn eigen manier, maar wil alleen zeggen dat je er wel op mee moet passen.

Door meer beweging kan het paard ook heel wat afvallen. En te snel afvallen is nooit goed!

dankjewel!!
Ze krijgt ook niet veel minder eten hoor, ze staat alleen op een wat kleinere weide met meerdere paarden! wel zijn we langer aan het trainen, en meer! We zijn het eten zeg maar nu al aan het afbouwen voor de komende periode op stal, in de winter! Want dan moet ze wel echt gaan afvallen.
En mevrouw wordt heeel snel dik, en daarom heb ik maar de beslissing genomen om voor volgend jaar zomer een grasbegrenzer om te doen! en wanneer het gras weer laag en kort is, kan die na langzaam afbouwen ook gerust weer af, en wanneer ze overgeplaatst worden naar een nieuw weiland, gaat die gewoon weeer op!

Lifestyle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:51

Hij valt erg naar binnen, Tenen naar binnen draaien en let op je houding je zit erg ver naar achter gekiept.

Succes samen ! :j

mirjam_kl

Re: We zijn weer op de goede weg!! (al zeg ik het zelf)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:19

Leuke pony en goed dat je aan de slag bent om haar beter te krijgen. Wat betreft afvallen: Het heeft mijn pony enorm geholpen om echt hele stukken te wandelen. En dan wandelen in een constant actief tempo. Ik heb het rijden eerst met haar laten zitten en ben een paar maanden dus gaan wandelen (ook vanwege de bloedcirculatie en daarmee het afvoeren van afvalstoffen), daarna stukken aan de fiets erbij gepakt en toen ze wat meer op gewicht was eerst begonnen met werken aan de hand voor de spieropbouw voordat ik haar weer onder het zadel ging trainen. Duurt wel even een tijd maar ik kan zeggen dat ik er nu een enorm fijn paard aan over heb gehouden.

mokzalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:39

Je ziet inderdaad nog dat hij zn rug wat vast houd, probeer daarom lekker veel te longeren met passoa, over het algemeen ben ik echt heel erg te spreken over lang en laag rijden en soms wat dieper in zetten. Veel mensen hebben hier problemen mee, maar zo nu en dan met losrijden kun je al snel voelen dat het paard door deze methode sneller losser wordt in zijn gedragenheid en rug. Vooral een paard met rugproblemen, slecht ondertredende achterhand kan dit veel baad leveren!

Verder leuke combi, mooie vlekjes heeft ie :D

nouca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:54

leeuk beestje ziet er netjes uit.
probeer alleen je handen gelijk te hebben je je zet je binnenhand soms wat naar je been toe.

Inge_imone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:24

ziet er wel goed uit, zoals heel veel al zeggen en wat je zelf ook zei: hij/zij is wel een beetje dik..
ik zou de teugels wel wat meer oppakken, die hangen op een aantal van de foto's een beetje (hier heb ik zelf ook heel erg last van dus ik weet hoe moeilijk dat kan zijn hihi), en je benen moet je iets meer aansluiten.. verder: leuke combinatie!!

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 18:01

mokzalf schreef:
Je ziet inderdaad nog dat hij zn rug wat vast houd, probeer daarom lekker veel te longeren met passoa, over het algemeen ben ik echt heel erg te spreken over lang en laag rijden en soms wat dieper in zetten. Veel mensen hebben hier problemen mee, maar zo nu en dan met losrijden kun je al snel voelen dat het paard door deze methode sneller losser wordt in zijn gedragenheid en rug. Vooral een paard met rugproblemen, slecht ondertredende achterhand kan dit veel baad leveren!

Verder leuke combi, mooie vlekjes heeft ie :D

Dankjewel :D
Ik longeer haar sowieso 2/3 in de week met een longeerhulp, waar ze lekker los en ontspannen door wordt, heel soms als ze een beetje stijf is, dit ook nog 10 minuutjes voor het rijden! Over het lang en laag rijden, ben ik het helemaal met je eens!

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 18:02

nouca schreef:
leeuk beestje ziet er netjes uit.
probeer alleen je handen gelijk te hebben je je zet je binnenhand soms wat naar je been toe.

Dankjewel! Zal er op letten

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 18:04

Inge_imone schreef:
ziet er wel goed uit, zoals heel veel al zeggen en wat je zelf ook zei: hij/zij is wel een beetje dik..
ik zou de teugels wel wat meer oppakken, die hangen op een aantal van de foto's een beetje (hier heb ik zelf ook heel erg last van dus ik weet hoe moeilijk dat kan zijn hihi), en je benen moet je iets meer aansluiten.. verder: leuke combinatie!!

Jaa dat klopt dat ze echt gigantisch dikwas, ze heeft mu sinds 2 weekjes een grasmasker om, en ik zie meteen verschil, ze is echt al eem stuk slanker dan dat ze was!
Ja de teugels... Dat is algemeen bekend hier hahha, ik laat ze elke keer lamnger worden,

Inge_imone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:17

oowh haha, ik had het niet helemaal doorgelzen sorry :o

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 18:22

Inge_imone schreef:
oowh haha, ik had het niet helemaal doorgelzen sorry :o

Haha geeft niet! Kan gebeuren

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:29

Wat grappig!

Heb de test gedaan met mijn ouders en toonde jou foto's. Ze dachten dat het ons paard was :')

Ik geef toe, ik dacht, wauw, precies een tweelingbroer :D
Afbeelding

En omdat het HAW
Bij het doorzitten zit je wel énorm achter uit. Is ze niet gemakkelijk uit te zitten?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:43

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 16:31

LadyLisatje schreef:
Wat grappig!

Heb de test gedaan met mijn ouders en toonde jou foto's. Ze dachten dat het ons paard was :')

Ik geef toe, ik dacht, wauw, precies een tweelingbroer :D
[ Afbeelding ]

En omdat het HAW
Bij het doorzitten zit je wel énorm achter uit. Is ze niet gemakkelijk uit te zitten?

WAUW <3
je hebt echt gelijk, alleen is de mijne wel een merrie, hihhi
nee, ze zit eigenlijk zo makkelijk, dat ik geen moeite hoef te doen om te blijven zitten. Maar ik let er nu wel heel erg op, dat ik rechtop blijf zitten!

Maar wat heb jij ook een mooierd onder je kont, trots mag je dr op zijn *\o/*

Klassie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:40

Leuk paard! Ik vind het er op de foto's ook lekker ontspannen uitzien. Altijd fijn als een behandeling geslaagd is. Op dieet mag ze inderdaad wel hihi. Ma dat komt vast wel

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:43

Ziet er vriendelijk uit.

Als je de mogelijkheid hebt, veel buitenritten maken, en dan actieve ritten, voor paard leuk en voor jezelf ook.
Voordelen zijn, je kunt onderweg trainen, genieten wat je om je heen ziet, lange afstanden rijden en je kunt ook lekker lang galoperen en draven en vind het paard ook weer leuk.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 04:44

Heb alles door gelezen Loopt idd op de voorhand dat hebben meerdere mensen gezien Maar behalve je teugels een halve meter korter pakken Heb ik niets gelezen over het actief maken van de achterhand wat toch nodig is om deze van de voorhand af te krijgen

Dus veel overgangen tempo wisselingen Ene rondje elke letter overgang Dan om de letter eens rondje 1 tempo zo afwisselen En idd niet te lang laag en rond rijden Zou dat voorlopig alleen in de stap doen lang los stappen wat buigings oefeningen erbij pakken voltes stelling wisselen

Heb je les ? Wat voor oefeningen doe je in de les ??

Er zijn gekleurde teugels die je helpen teugels op maat te houden Anders kan je ook gekleurde tape gebruiken Op de goede plaats

Apppeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:35

Ziet er rustig uit, probeer actief en zelf ook voorruit te denken.
dan blijf je automatisch van achter naar voren rijden..

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 11:18

dresjoepie schreef:
Heb alles door gelezen Loopt idd op de voorhand dat hebben meerdere mensen gezien Maar behalve je teugels een halve meter korter pakken Heb ik niets gelezen over het actief maken van de achterhand wat toch nodig is om deze van de voorhand af te krijgen

Dus veel overgangen tempo wisselingen Ene rondje elke letter overgang Dan om de letter eens rondje 1 tempo zo afwisselen En idd niet te lang laag en rond rijden Zou dat voorlopig alleen in de stap doen lang los stappen wat buigings oefeningen erbij pakken voltes stelling wisselen

Heb je les ? Wat voor oefeningen doe je in de les ??

Er zijn gekleurde teugels die je helpen teugels op maat te houden Anders kan je ook gekleurde tape gebruiken Op de goede plaats

Dankjewel, Ja ik heb les! en we doen zoals je zegt veel oefeningen, om haar achterhand sterker te maken en inderdaad actiever!
De teugels op maat lukt al veel beter, en ben ik dan ook erg op aan het letten.

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 11:19

Klassie22 schreef:
Leuk paard! Ik vind het er op de foto's ook lekker ontspannen uitzien. Altijd fijn als een behandeling geslaagd is. Op dieet mag ze inderdaad wel hihi. Ma dat komt vast wel

Dankjewel!
Ze staan nu weer een poosje op stal, dus het echte dieet is gekomen haha
Maar toen ze nog op de wei stonden, had ze een grasmasker op, maar toch kreeg ze echt nog heel veel binnen..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:46

Probeer met rijden heel erg te letten op je eigen houding. Ontspan de spieren van je binnenbeen en draai, zonder spanning te creeeren, dus meer voor het idee, je knieen iets naar buiten. Daarmee geef je haar de ruimte om in de ribben mooi bol te worden, wat ze nodig heeft om in de schoft omhoog te komen. Denk ook om je eigen rug, nek en hoofd houding. Je moet jezelf dragen, alsof er een touwtje aan je kruin zit wat je omhoog houd. En ipb met je heupen te drijven, volg je iedere pas, alsof je met je heupen mee loopt met iedere draf pas. Daarbij moet je ook goed je buikspieren er aan houden, net als je paard, zodat je je rechtop houd en je rug kan ontspannen en mee kan zitten met de beweging. Alles in je lijf moet ontspannen zijn en mee kunnen veren met de beweging, van enkels tot nek en van vingers tot schouderbladen.