Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jetta schreef:Met dit paard en met wat jullie hebben meegemaakt, heb je een goede trainer nodig, die met het paard en.met jou aan de gang gaat. Zit er wel een rem en een stuur op je paard? Niet erop gaan zitten voordat dat erop zit.
Een goede trainer kan ik je wel aanbevelen. Via pb.
IKbenEllen schreef:Pffff been there done that.....
Mijn paard gekocht met 2,5 jaar, ongelofelijk braaf op de grond, wasplaats, hoefsmid, dierenarts geen enkel probleem. Een kind kan hem bij wijze van op de wei zetten en halen.
Tot we hem gingen inrijden, ongelofelijk, wat was ie bang. Gelukkig blijft hij wel met de benen op de grond, maar meeeen wat hebben we rondgerend.
Naar dressuurruiter gebracht, dat ging eigenlijk van kwaad tot erger. Angst werd verward met dominantie en ik heb hem letterlijk teruggekregen met de woorden: alsjeblieft, levensgevaarlijk.
In kliniek binnenstebuiten gekeerd: niets aan de hand.
Daarna een "handige" ruiter er een maand buiten op laten rijden, van daaruit heb ik het zelf weer op kunnen pakken.
Hij is nu 11, een makkelijke zal het nooit worden met rijden. Hij raakt snel over de kook en dan kun je echt weer op 0 beginnen, stappen, buigen, laag en lang.
Maar er is ook steeds verbetering geweest gelukkig, hij is wel handzaam nu, ook voor andere ruiters met voldoende rijervaring.
Ik zou hem never nooit wegdoen, het is echt zo'n aanhankelijk dier. Maar als ik het opnieuw moest doen had ik hem niet gekocht.
Zou je adviseren een ruiter te zoeken die niet direct dressuurmatig met hem aan de slag gaat, maar hem rustig laat wennen aan dat gewicht op zijn rug. Lekker buiten rechte stukken laten maken.
Heel veel succes en niet zomaar opgeven hoor!
IKbenEllen schreef:Ehm... Puur toeval... Hij stond bij mij op stal. Wilde hem eigenlijk dressuurmatig aan laten rijden, daar vond ik die ruiter niet geschikt voor. Maar na die ervaring bij die dressuurruiter moest ik iets, ik zat met mijn handen in het haar. Paard duur gekocht en dan zou je hem voor een schijntje weg kunnen doen als zijnde levensgevaarlijk.
Plus het is gewoon een eerlijk paard.
De sport heb ik laten varen, daar ben ik zelf gewoon geen type voor heb ik gemerkt![]()
Misschien kun je via Bokt een geschikt persoon vinden?

R12312 schreef:Of dit paard bij jou past is altijd je eigen keuze. Wil jij je aanpassen aan dit paard. Wil jij je zo enorm verbeteren om met dit paard te kunnen rijden? Heb je de financiele mogelijkheden om jezelf zo te scholen met dit paard te kunnen rijden enz enz enz.
Alles is een keuze.
R12312 schreef:Of dit paard bij jou past is altijd je eigen keuze. Wil jij je aanpassen aan dit paard. Wil jij je zo enorm verbeteren om met dit paard te kunnen rijden? Heb je de financiele mogelijkheden om jezelf zo te scholen met dit paard te kunnen rijden enz enz enz.
Alles is een keuze.
Guess_NH schreef:R12312 schreef:Of dit paard bij jou past is altijd je eigen keuze. Wil jij je aanpassen aan dit paard. Wil jij je zo enorm verbeteren om met dit paard te kunnen rijden? Heb je de financiele mogelijkheden om jezelf zo te scholen met dit paard te kunnen rijden enz enz enz.
Alles is een keuze.
Dit dus.
Zet even alles op een rijtje zou ik zeggen.
Kijk naar de overwegingen die je wil en kan maken.
En als een ruiter straks met hem weg kan rijden is het natuurlijk nog maar de vraag of jullie het als combinatie ook aankunnen. Lastig lastig.
R12312 schreef:Het gevaar van onzekerheid is dat je wordt omgepraat door de verkeerde mensen. Alle goeroe's zijn dol op onzekere paardenmensen, die geven kapitalen uit aan goeroe's om hun gevoel te bevestigen.
Kijk uit dat je niet verzand in de goeroe's. En dat is een lastige tip, want hoe weet je wat een goeroe is!
Edit: Je profiel bekeken, je staat niet op de meest handige stal voor een jong paard! Vooral niet met alle "kenners" die daar staan...........
Je weet toch nooit van te voren waar je goed aan doet.. Ook wel typisch de paardenwereld hoor, zoveel verhalen, zoveel meningen. Je wordt er gek van!