Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
capopjekop schreef:Maar wat is jouw ervaring dan dat je verwacht dat ze naar jou luistert? Ik weet niet hoe oud het meisje is en hoe oud jij bent, maar ik kan me voorstellen dat ze niet blij wordt van ongevraagd advies en dat ze daarom gewoon heel erg verdedigend reageert omdat ze zich aangevallen voelt.
Mss kun je haar beter het advies geven om les te nemen. Dan kan ze samen met haar paard nog beter leren rijden en springen. Zo'n algemeen advies neemt ze mss eerder aan dan tips over springen.
Hoe lang dat duurt ligt aan zoveel dingen. Ligt er een passend zadel op, hoe sterk is het paard, hoe is zijn rug, hoe zwaar is de ruiter, hoe vaak springt ze, hoe hoog etc.
xxCYNNxx schreef:Tja dat is verschillend; het ene paard zal sneller last van zn rug krijgen dan de ander. Daar is geen standaard periode voor te geven. Ieder dier is nu eenmaal anders.
Is het haar eigen paard dan? Als het niet dr eigen paard is, de eigenaar inlichten hoe er met het dier wordt omgegaan. Is verdorie geen brommer of een fiets. Dat soort mensen verdienen het niet eens om op een paard te mogen rijden als dat de instelling is imo.
xxCYNNxx schreef:Ja natuurlijk wordt ik fel op dat soort berichten...en waarom? Omdat een dier die niet kan praten pijn ondervind en kapot wordt gereden, omdat iemand stronteigenwijs is. Dan wordt ik fel ja.
Wij mensen kiezen ervoor om te rijden op paarden; het is dan op zn minst onze plicht om altijd het welzijn van het dier in het oog te houden...niet je eigen pleziertjes
xxCYNNxx schreef:Ja natuurlijk wordt ik fel op dat soort berichten...en waarom? Omdat een dier die niet kan praten pijn ondervind en kapot wordt gereden, omdat iemand stronteigenwijs is. Dan wordt ik fel ja.
Wij mensen kiezen ervoor om te rijden op paarden; het is dan op zn minst onze plicht om altijd het welzijn van het dier in het oog te houden...niet je eigen pleziertjes
goeroe schreef:Is dit echt een rijtechnische vraag of heb je dit topic vooral geopend om te vertellen hoe vervelend dat meisje is en hoe verkeerd ze het allemaal doet? Uit jouw berichten begrijp ik dat het om dat laatste gaat. Vervelend dat het je dwarszit, maar roddelen en je negatief over anderen uitlaten is niet de bedoeling van Bokt. Probeer het liever op een volwassen manier op te lossen met de mensen waar je het nu over hebt. Wij kennen de situatie niet en kunnen er niet over oordelen, dus met dit topic schiet je niets op.
vuurneon schreef:xxCYNNxx schreef:Ja natuurlijk wordt ik fel op dat soort berichten...en waarom? Omdat een dier die niet kan praten pijn ondervind en kapot wordt gereden, omdat iemand stronteigenwijs is. Dan wordt ik fel ja.
Maar je hoort het slechts van 1 kant, van een meisje die het al niet kan vinden met haar (en dat kan ook een gekleurd verhaal geven) en je hebt het geheel eens gezien. Als goede instructrice zou je dan eerder meer vragen stellen dan gelijk een oordeel vellen toch?
Eigenlijk hebben wij allen te weinig informatie om er ook maar iets zinnigs over te zeggen.
Pandameisje schreef:ik heb 1 foto waar je zij er op zit en je het paard zijn angst ziet.