Voor het eerst weer op Fee (Fiezelma) Op naar de B!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 13:00

Dees schreef:
Prima Zelma!

_O-
Dit is inderdaad een hele mooie uit de Zelma stam. Kom door haar mooie en lieve moeder Willy (Wiezelma) dat ze zo bewerkzaam is. Het is een heel fijn paard om mee te werken! Ze denkt met je mee, heeft veel go en vind het fantastisch om bezig te zijn. Tot nu toe heb ik nog niets gevonden wat ze niet leuk lijkt te vinden. ;)

Terpetijn, leuk dat jij ook nog eens reageert. Eerst haar naam te schande maken en nu ... Hihi :D
Ondanks haar lelijke naam is ze erg knap. Haar sportnaam is overigens J.M Felicia geworden. Wellicht ligt je dat wat beter. ;) Bedankt voor je tips. Voorwaarts neerwaarts is heel belangrijk, hier zijn we in de lessen ook druk mee bezig. Ik vind het lastig om te voelen wanneer ik haar goed en wanneer ik haar te diep heb lopen, hier moet ik echt even feeling in krijgen en dan zal het wat gemakkelijker worden.

terpentijn

Re: Voor het eerst weer op Fee (Fiezelma) Op naar de B!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:12

J.M. felicia is een mooie en elegante naam!

Als je twijfelt of ze te diep loopt heb je hier wellicht iets aan:

Ik hou altijd in de gaten of ik nog NET de riem van het kopstuk kan zien, die achter de oren langs loopt. Als het paard daarmee "wegduikt" is er doorgaans sprake van teveel krul. Zelf reed en rijd ik met een vrij lossige teugel op mijn paard, een kruising Tinker x Fries, die ook de neiging had niet weg te strekken met die hals, maar 'm gezellig op te krullen.
Dat voelde ik vaak ook niet (ook al omdat ik ook vrijwel niks meer in m'n handen had als-ie zo er achter dook).

Ik heb toen een opvallende kleur (in mijn geval oranje, in jouw geval kan wit of groen een goede keuze zijn) tape om dat stuk riem achter de oren gewonden, zodat ik die altijd net zag. Zo lang ik die strip zag wist ik dat hij niet te ver weg dook. Dan kan de neus natuurlijk nog achter de teugel duiken, maar dat lijkt me bij jouw paard niet van toepassing. Op een gegeven moment heb je die tape niet meer nodig, maar voel je hem zelf wel aan.
Misschien heb je hier iets aan?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 15:49

Bedankt voor de handige tip! Ik ga eens kijken of ik het kan toepassen en of het voor ons werkt. :)

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:52

Jammer genoeg kan ik de foto's niet bekijken ... (Ik kijk vanaf de iPad)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:55

Ik kan ze ook niet meer zien helaas..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:58

TS: Bij mij kwam het, doordat mijn Bonte Jaopie juist op die plek achter de oren en dikke massa zwarte manen heeft hangen, en ik alle tuig ook in zwart (of wit) heb. Ik zag dus op een gegeven moment ook die band achter de oren niet meer, dat haar hing er steeds voor. Toen heb ik een vlechtje vlak daarachter gemaakt, maar het kleurverschil was te weinig, zodat ik in die manenkam bleef gluren.
Met een hele opvallende kleur tape was dat gelijk afgelopen (die spot je ook als je recht vooruit kijkt).

Het was een paar weken, ik meen 2-3 met 3 keer per week rijden, toen voelde ik het zelf al. De clou is dan natuurlijk wel dat je steeds minder naar dat tape gaat kijken, maar er "overheen" leert koekeloeren. het is natuurlijk niet de boedeoeling dat je ipv naar het mooie paard n'r nek, nu de hele tijd naar de gekleurde tape gaat staren, hahaha.

Mij heeft het supergoed geholpen, en al is het wat "out of the box" denken, het werkte!

Ik hoop voor Fee (Felicia) en jou ook, dan kun je je wer gerust op andere aspecten van rijden richten.

Op naar de B met Fee!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 16:04

Nee he! Photobucket weer. Dan zijn ze te vaak bekeken en stopt het er mee! Ik ga even een mod een bericht doen hoe ik dit kan oplossen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:08

Te vaak bekeken? Tsja, dat krijg je met zo'n naam... (kan het niet laten)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:58