Wat te doen tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:26

birgitje schreef:
zonder zadel is heel leuk en zeker in galop!

Ts geeft aan dat het paard dressuurmatig heel weinig geschoold is, waar ik uit opmaak dat hij waarschijnlijk niet lekker zijn rug zal gebruiken. Zonder zadel rijden is dan weliswaar heel leuk, maar geen goed idee bij dit paard. Je zitbeenknobbels drukken daarbij namelijk op de rugspieren van het paard en dat kan zeer doen, zeker als het paard zijn rug wat wegdrukt. Als het paard zijn rug wegdrukt, zit je er zonder zadel ook erg lastig op, waardoor je gaat hobbelen en ook dat is niet prettig voor het paard :)

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:32

Corelli schreef:
birgitje schreef:

Ts geeft aan dat het paard dressuurmatig heel weinig geschoold is, waar ik uit opmaak dat hij waarschijnlijk niet lekker zijn rug zal gebruiken. Zonder zadel rijden is dan weliswaar heel leuk, maar geen goed idee bij dit paard. Je zitbeenknobbels drukken daarbij namelijk op de rugspieren van het paard en dat kan zeer doen, zeker als het paard zijn rug wat wegdrukt. Als het paard zijn rug wegdrukt, zit je er zonder zadel ook erg lastig op, waardoor je gaat hobbelen en ook dat is niet prettig voor het paard :)

hoi,

aaaaaa,ik snap het

bedankt voor de tip,
birgitje

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:38

Heb je balken?
Las laatst in de bit dat je balken op de grond kan leggen en daar erg leuke oefeningen mee kan doen.
Misschien is vrijheidsdressuur een optie? Er bestaat een website waar alles uitgebreid op staat.
Ook kan je misschien les nemen?

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:39

grondwerk. freestyle, met dubbele lijnen enz.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 16:30

Corelli schreef:
birgitje schreef:

Ik rijd ook nooit zonder zadel. Alleen met barebackpad of zadel :)

Corelli

Re: Wat te doen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:30

Heb je mijn andere berichtje ook gelezen en kun je misschien antwoord geven op mijn vraag? :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:36

Ach nee he, niet weer zo'n topic, kan hier niet een wiki voor komen? :+

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 20:37

antje_vip schreef:
Ach nee he, niet weer zo'n topic, kan hier niet een wiki voor komen? :+

Sorry!

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:39

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 20:39

Corelli schreef:
Waarom kun je niet dressuren (en hoe zie jij dressuur rijden?) en springen?
Dat is wellicht goed om te weten, want als het om medische redenen is, dan vallen wellicht andere dingen die hier geopperd worden ook af

Het paard is echt dressuur 'opgeleid' gewoon een leuk recreatie paard. Springen kan niet want 1 als ze met haar verkeerder been een foute stap maakt kan het uit de handlopen. Dus balken stappen kan maar balken draven en springen niet.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:52

Ook een recreatiepaard kan de oefeningen die ik noem :)