Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
... Marie_v schreef:kimverheijen schreef:waarom reageeen jullie zo raar ik kan er toch ook niks aan doen dat ik daarmoeite me heb
vind ik ook![]()
bij mij op de manege zeggen ze dat je de teugels echt zeer strak moet houden en dan er mee spelen tot het hoofd wat omlaag gaat dan de teugels meegeven en weer verder doen tot je mooi rond loopt. ik weet niet of ze dat nog op andere manieren doen maar dit is de enige die ik ken. en ook goed voorwaarts blijven
van daaruit kun je gaan werken met aan de teugel lopen
hannah41 schreef:Beste TS,
Zoals al eerder aangegeven zijn er al vele topics over dit onderwerp. Lees deze eens door, waarschijnlijk vind je het antwoord op je vraag snel genoeg! Aan de teugel rijden is niet iets waarvoor je moet begin met zagen en dergelijke en jou instructrice zou vast en zeker heel goed zijn, maar dat klopt niet. Mensen hier proberen je te helpen, stel je er voor open! Als je geen dingen van anderen hier aan wilt nemen, kun je de vraag net zo goed niet stellen.
maximuss schreef:Je hoeft eigenlijk niks te doen met teugels om je paard aan de teugel te rijden, je hebt er zelfs geen teugels voor nodig.
Gewoon je paard naar ontspanning rijden, actieve achterhand + aangespannen buikspieren en opbollende rug en hopsakkee paard komt aan de teugel (zonder je teugels ook maar te gebruiken, zelfs niet aanspannen).
Als jouw instructrice je geen oefeningen kan aanleren om een paard te laten ontspannen is het imo geen goede instructrice.
laraxXxemma schreef:Als je hier al zelf zo goed weet hoe het moet, waarom stel je de vraag dan nog?
Is de foute manier, maar als jij zo zeker bent dat die goed is moet je er vooral mee doorgaan tot je paard straks geen bit meer in wil.
Tips zijn allemaal al gegeven, lees dat lijstje maar eens door en het centrale topic.
Door dat te lezen kon ik veel beter begrijpen waarom je paard nageeflijk loopt en hoe je het doet! Ik heb deze: http://www.bol.com/nl/p/klassieke-dress ... 002500368/