aeolusnr1 schreef:ts je vraagt tips, en dat is heel begrijpelijk, want jij zou dit graag oplossen en tot een goed einde brengen, maar dat kan niet aan de hand van tips, niet dat die tips fout zouden zijn, nee mssn zijn het idd super goede tips, maar het juist uitvoeren en net op tijd weer bijsturen en corrigeren en timing en , .... tjaaa het is het totaal plaatje dat telt, er komt heel veel meer kijken dan enkel een juiste tip.
Jij kan mssn al wel best een beetje rijden, ok geen probleem maar je bent nog steeds niet een instructeur, en zelfs dan blijft het soms nog echt een heel moeilijke zaak om sommige dingen te gaan oplossen.
Je gaat tegen bijna iedereen dadelijk in de aanval, want ze begrijpen maar niet dat je enkel een goede tip wilt horen, je geeft aanwijzingen en toch zeg je dat je geen les geeft, wat is les geven dan volgens jou??? ????
Je bent nu echt verkeerd bezig, als het kind en/of de ouders geen centen willen betalen aan goede instructie , tjaaaa dat is dan idd hun eigen beslissing, daar kan jij natuurlijk niets aan veranderen maar dat staat los van het feit dat jouw instructie die jij nu aan het geven bent, zeker niet zal bijdragen aan het leerproces die het meisje nu niet heeft, dit is geen meerwaarde , eigenlijk is het een soort leuke bezigheid voor jou, en het vergroot het risico voor het meisje en voor het paardje.
Dit is dus echt een verkeerde keuze, dus stoppen is de enige goede keuze.
En dit is niet om jou af te kraken, je bent er gewoon niet, of nu nog niet klaar voor.
Oke, begrijp je. Maar er wordt steeds gezegd dat het moeilijk wordt om te oordelen van achter een computerscherm. Dit geldt blijkbaar ook alleen voor het paard zelf? Want er wordt gezegd dat wat ik zeg fout is. Maar hoe weet jij dit, als je niet weet wat ik doe en wat mijn tips zijn? Ik ga niet meer fout doen dan goed, want ik weet (zeker nu...) dat ik het galop-probleem niet kan oplossen. Wat mijn logische oplossing dan zou zijn is: Niet meer galopperen onder mijn toezicht.
Ik weet dat je snel iets fout kan doen bij paarden, daarom zorg ik ervoor dat ik weet wat het doel is van de dingen die ik vraag en hoe dit moet uitgevoerd worden.
Je kan niet weten wat mijn kunnen is en wat ik allemaal wél weet. Er wordt alleen maar gesproken over de dingen die ik niet beheers. Dit is niet slecht bedoeld, maar wou ik even gezegd hebben