Ah dank je wel Hannah! (en wat een leuke avatar heb je haha, moet echt denken aan Hamtaro van vroeger ) Vond het eerlijk gezegd ook niet echt tegenvallen, ik dacht dat ik echt ging stuiteren maar dat viel me reuze mee Al denk ik dat wanneer het een stuk sneller gaat wel moeilijker is, maar ik heb nu in ieder geval het gevoel meegemaakt.
Ja ik denk dat ze dat wel gaan vragen, en zo niet zeg ik dat ik maar 1 keertje heb geoefend. Vertel ook dat ik wat angstig ben bij vreemde paarden. Heb het wel met ze over gehad via de mail maar wie weet gaat er die dag een andere begeleiding mee.
Vind het wel spannend maar heb er echt zin in! Wordt een geweldige ervaring hoop ik
Je handen/armen bewegen volgens mij netjes mee met het hoofd van het paard, dus dat vind ik op zich ook niet verkeerd. Met stille handen ga je denk ik hinderen in de mond.
Dressuurtechnisch misschien niet het allermooist, maar ziet er heel prima uit hoor, voor een lekker buitenritje. Als jij er vertrouwen in hebt: lekker doen!!!! Tip die ik nog heb: blijven zitten Klinkt heel stom, maar duw gewoon je kont op z'n rug. Denk er lijm tussen. Dat werkt meestal heel goed. En lekker ontspannen. Als je relaxed bent in je heupen/rug/benen stuiter je veel minder en zit je dus steviger.
laughterline
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-14 23:11
Dankje voor de tips!
Ik heb ook geen les in dressuur hihi, rij altijd wekelijks lekker recreatief in de bossen een keer een goed lesje zal niet verkeerd zijn denk ik haha
Polarize
Geplaatst: 07-08-14 23:18
Dat stuiteren valt mee, ik heb geleerd om gewoon been- en bilspieren ontspannen te houden, dan stuiter je niet heel erg, al helemaal niet als het paard goed loopt. Voordeel van de meeste Friezen: lange manen, als je ondanks het touw om de nek toch niet lekker zit gewoon een pluk manen vastpakken
Maar verlies ik dan juist niet het contact? Tenminste, dat lijkt me
Polarize
Geplaatst: 07-08-14 23:28
Valt wel mee dacht ik, de weinige keren dat ik 5 minuutjes op mijn verzorgpony zit(grote shetlander) pak ik ook altijd een pluk manen vast en verlies geen contact, je moet alleen goed opletten dat je de teugels goed vast blijft houden.
Okee, dan kan ik t altijd proberen natuurlijk Thanks!
laughterline
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-14 19:57
Morgen is het zo ver, best wel spannend! Wel jammer van het weer
Uiteindelijk is het donker want we gaan om 8 uur, dus hoop dat we nog wat kunnen filmen.. Ik ga donderdag wel op vakantie dus de 'after-movie' zal nog even duren haha
Sorry voor de late reactie, een dag later ging ik namelijk op vakantie en ben nu weer terug
Het ging in ieder geval super goed en de paarden waren er zoooo ontzettend braaf! Was totaal niet gespannen meer toen ik er eenmaal op zat! Alles ging zo relaxed. Ga er zeker vaker terug komen!
Hier alvast 1 foto, de aftermovie is in de maak en als die klaar is komt er een topic!
(het lijkt trouwens alsof ik kaal ben maar dat is niet zo haha)
laughterline
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-14 12:42
Ik weet het, oud topic haha, maar voor degene die nog de 'aftermovie' en de rest van de foto's wil zien!
Neckrope omdoen of eventueel een barebackpad. (Zonder beugels) Heel veel plezier! Als ik jou was zou ik ook vragen of je op een sneller paard mag oefenen. Edit; zie net de datum en je bericht hier boven haha Fijn dat t zo leuk was (altijd jammer als het weer voorbij is)
Haha het was echt super leuk! Leuk weetje: heb nu een bijrijdpony die we 9 van de 10 keer met barebackpad rijden, een pony dit keer, zet zo'n kleine stapjes haha. Idd wat moeilijker uitzitten maar gaat goed
nombrado
Geplaatst: 28-10-14 12:58
Leuk! Zonder zadel rijden is echt super goed voor je balans en je houding. Jij zit nog teveel achter de beweging (middelpunt) van het paard. Leunt als het ware naar achteren. Als je de foto ziet die hier gepost is van die man op dat paard, zie je dat hij recht (verticaal) boven het middelpunt zit van het paard. Je zit op je paard zoals je op de grond staat kwa houding.
ow, ik zie dat je al geweest bent...even verder lezen