PRE merrie, perfecte combinatie.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_ZH

Re: PRE merrie, perfecte combinatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:56

Het geheel ziet er idd wat strak uit en de nagevelijkheid ziet er ook niet lekker ontspannen uit. Mijn pony heeft hier ook een keer last va gehad, is behandeld aan d'r rug en daarna was het weer opgelost! Misschien ook een idee voor jouw paardje?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:01

Munnie schreef:
Ha ha ha mag ik even heel hard om jou lachen? Er staat een heel verhaal bij met een hele uitleg en dit is jou reactie? Je moet blijkbaar echt beter gaan lezen.

Mijn paard kent alle M oefeningen.. Mijn paard heeft een hoop meegemaakt en zijn nu weer aan het opbouwen met alles.

Daarbij vind ik het totaal onterecht dat jij zegt dat mijn paard met de oren in de nek loopt en haar rug vast zet. Dus kan je even onderbouwen waaruit jij opmaakt dat ze haar oren echt in haar nek heeft en haar rug vast zet?

Ik kijk wel uit, alleen positieve reactie's welkom hier, dus ik haak af!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:47

Ik ben zelf ook aan het opbouwen met mijn pony. Ik heb een 'los' teugeltje d.w.z. net contact met de mond. Laat haar voor nu even lekker lopen met haar hoofd waar ze wil. In het begin is dit giraffenstand. Ik maak veel, heel veel overgangen. 3 passen draf 5 passen stap. 6 passen draf 3 passen stap enzov. Hierdoor gaat ze haar achterhand meer activeren. Als we dan zon 15 mi uten bezig zijn komt ze mooi naar beneden en gaat ze de rug wat meer ontspannen. Al die tijd doe ik niks met de teugels en vraag ik haar niet naar beneden met haar hoofd. Zodra we een paar keer overgangen hebben gereden en veel voltjes van groot naar klein, slangenvoltes en door s van hand veranderen enzo. Gaat ze vanzelf mn hand opzoeken en lang en laag lopen soms is ze dan zelf kleine pasje nageefelijk. Bij jou zie ik alleen maar een gespannen paard. Op elke foto staan de oren naar achteren en zie ik dat ze gespannen is. Hoe en wat precies kan ik niet uitleggen (ben immers geen instructrice) maar het ziet er niet erg prettig uit. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt die ikzelf bij mijn pony gebruik. Groetjes!

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:16

Fijn dat je weer aan het werk kunt! Er is al veel nuttigs gezegd, wat ik nog wilde toevoegen: let erop dat je niet teveel inwerkt met je binnenhand. Die lijkt af en toe nog een beetje te willen rondzwerven. Wat gebeurt er precies op foto 4? Was dat een staak-momentje of een poging tot schouderbinnenwaarts? Op zich is er niets mis mee om een beetje schoudervoor mee te pakken in de training, ook gewoon als basis. Al was het maar om de gehoorzaamheid. Maar hier neemt hij vooral veel stelling en kantelt hij zijn hoofd; probeer dit iets geleidelijker op te bouwen.

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:12

Ik vind na heel de tegenslagen dat jullie lekker bezig zijn. Hij zou wat meer losser mogen zijn, maar dat komt wel weer. Gewoon lekker doorgaan dan komt de rest weer terug

Nancy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:33

Het ziet er allemaal wat gespannen en vooral gehaast uit, misschien eerst wat werk aan de longe helpt om haar wat losser te maken