Geen buiging / vasthouden in de hals & kaak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:15

en misschien een keer longeren met passoa tuig? en heel goed voorwaarts houden aan de longeerlijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:17

Ik geef het op. Het antwoord is volgens mij al lang gegeven, maar we verzanden in theoretisch en ethisch geneuzel.
Succes verder!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:19

en wat zou volgens jou het antwoord dan zijn, ben ikbenieuwd naar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:22

rockey schreef:
en wat zou volgens jou het antwoord dan zijn, ben ikbenieuwd naar

Is die vraag aan mij gesteld? Lees m'n antwoorden en je weet het....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:47

DIe beginners maakt niet zoveel uit, als het paard daarnaast maar goed gereden wordt. En daar twijfel ik hard aan.

Maar goed, ga de excuses zoeken in de fysio, kraker en tandarts........die mensen moeten immers ook een beetje geld verdienen.

( persoonlijk zou ik toch ff wat meer naar mijn eigen rijerij gaan kijken alsi k het bovenstaande lees, maar dat is voor de meesten op bokt waarschijnlijk wat te confronterend)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:57

Het enige wat ik me afvraag (want Nitouche heeft op een ander forum waar Mark dit bericht had neergezet ook zo "vriendelijk" gereageerd) is waarom er zo gereageerd wordt? Of is het betreffende paard soms van Nitouche zelf (die heeft dacht ik een BWP-er?)?

Bovendien ben ik het wel met Sonja & co Knipoog eens, zo is er een probleem, en zo is het ineens bijna opgelost.

Ik heb al gezegd dat ik er de verschillende ruiters (om niet te spreken van beginnelingen) er "tijdelijk" af zou halen om even door te trainen en te kijken of je de nageeflijkheidsproblemen er zo uit kunt halen. Zo niet zou ik even verder kijken naar gezondheidsproblemen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:06

MarkKH schreef:
Een bijzet tijdens longeren werkt natuurlijk vele malen consequenter in als de stilste ruiterhand.... Als we erachter kunnen komen wat het verschil is en de reden dan zijn we natuurlijk al een heel stuk verder...

Misschien even kijken naar het topic: [RT] Handen volgen de paardemond of stil?

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:56

Anoukie schreef:
Het enige wat ik me afvraag (want Nitouche heeft op een ander forum waar Mark dit bericht had neergezet ook zo "vriendelijk" gereageerd) is waarom er zo gereageerd wordt? Of is het betreffende paard soms van Nitouche zelf (die heeft dacht ik een BWP-er?)?

Om je even duidelijkheid te geven gaat het niet om mijn paard……Trouwens ik heb geen bwp-er maar een sbs-er (komt eigenlijk op hetzelfde neer, beide rassen zijn belgisch)… Mijn probleem wat ik had komt in grote lijnen overeen met wat het probleem is van dit paard, maar dit van mij is nu opgelost…. Dit is gebeurd door eerst kraken en daarna het goede rijden.. Wil ik niet zeggen dat ik supergoed rijd, maar ik denk wel dat iedereen hier begrijp wat ik bedoel, lang laag, veel tempowisselingen enzovoort….

Maar als ik dan nog even in mag gaan op dit onderwerp zonder iemand te beledigen.. Ik vind dat er eerst uitgezocht moet worden waardoor het probleem er is…. Wat anouk schreef zou misschien wel een idee kunnen zijn om tijdelijk te stoppen met de bijrijders. (maar zelf twijfel ik er nog steeds aan of dat het probleem is, maar ja)… Zelf zou ik eerst kijken of het iets met de gezondheid te maken heeft en advies vragen van een dierenarts (die zal naar mijn mening, menig van dit soort paarden in behandeling gehad hebben), De dierenarts kan hier ook advies overgeven……

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:26

Bedankt voor je uitleg Nitouche. Ik wist dat je een Belgisch warmbloed paard had, maar het stamboek wist ik even niet zeker meer.

Overigens, als ik nog even wat olie op het vuur mag gooien? Misschien dat de instructie die geboden wordt niet voldoende ingaat op het gymnasticeren van het paard, aangezien er dus al meerdere paarden zijn met dit probleem? Fijn dat er gekraakt kan worden, maar ik zie dat zelf altijd als een laatste redmiddel, als het zelf niet meer lukt met trainen e.d.

Ik draai het dus liever om: eerst kijken of het rijtechnisch is, voordat je een hoop kosten gaat maken wat misschien niet eens nodig is (en ook niet de oplossing is).

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:29

Anoukie schreef:
Overigens, als ik nog even wat olie op het vuur mag gooien? Misschien dat de instructie die geboden wordt niet voldoende ingaat op het gymnasticeren van het paard, aangezien er dus al meerdere paarden zijn met dit probleem?

Als ik er dan nog wat olie bij mag gooien?
Ik heb begrepen dat het betreffende paard van de instructrice zelf is. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:33

OEI!!!!!!!!!

Andere juf denk ik dan maar. Wat heeft deze instructrice zelf gepresteerd? Is ze gediplomeerd? Of is het zo 18 jarige die lekker goedkoop is voor de manege en zelf in de gevorderden les rijdt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:37

Pipo schreef:
OEI!!!!!!!!!

Andere juf denk ik dan maar. Wat heeft deze instructrice zelf gepresteerd? Is ze gediplomeerd? Of is het zo 18 jarige die lekker goedkoop is voor de manege en zelf in de gevorderden les rijdt?

Nagelbijten / Gniffelen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:41

Tessebes"]
[quote="Anoukie schreef:
Overigens, als ik nog even wat olie op het vuur mag gooien? Misschien dat de instructie die geboden wordt niet voldoende ingaat op het gymnasticeren van het paard, aangezien er dus al meerdere paarden zijn met dit probleem?

Als ik er dan nog wat olie bij mag gooien?
Ik heb begrepen dat het betreffende paard van de instructrice zelf is. Scheve mond
[/quote]

Ahum, ik heb weer eens wat gezegd zie ik al wel,... Bloos

Vind ik het overigens wel iets om even bij stil te blijven staan,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:42

Pipo schreef:
OEI!!!!!!!!!

OK dan!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:50

Als dit daadwerkelijk het paard van de instructie is zou ik toch sterk gaan twijfelen hij/zij wel geschikt is voor dit werk. Ten eerste hoort deze zelf te weten hoe dit probleem opgelost moet worden, hoe kan ze het anders aan jou overbrengen? Ten tweede vind ik het kwalijk dat het de ruiter dit probleem heeft veroorzaakt. De schuld zal niet alleen bij de bijrijders liggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:56

Komen we toch weer op het principe : paard van instructrice moet fijn nagereden kunnen worden of niet Haha!

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:56

Misschien een brutale vraag maar het lijkt mij typisch een paard wat met een slof naar de M is gereden..... Clown
Correct me if I'm wrong maar het verhaal klinkt mij bekend in de oren.
Hoe is dit paard altijd gereden? Zodra je daar meer over weet kun je gaan oordelen over het waarom hij nu zo tegenwerkt. Hoe oud is het paard?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:21

sanne222 schreef:
Misschien een brutale vraag maar het lijkt mij typisch een paard wat met een slof naar de M is gereden..... Clown

Wat een rare conclusie Verward ,... Het baart mij eerder zorgen dat het hier dan over het paard van de instructrice zelf gaat, die het immers juist op zou moeten kunnen lossen (o.a. bij zijn/haar leerlingen). Maar het is natuurlijk moeilijk oordelen van achter de pc en zonder dat de "aangesproken" persoon zich daadwerkelijk kan verdedigen.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:40

Anoukie"]
[quote="sanne222 schreef:

Wat een rare conclusie Verward ,... Het baart mij eerder zorgen dat het hier dan over het paard van de instructrice zelf gaat, die het immers juist op zou moeten kunnen lossen (o.a. bij zijn/haar leerlingen). Maar het is natuurlijk moeilijk oordelen van achter de pc en zonder dat de "aangesproken" persoon zich daadwerkelijk kan verdedigen.
[/quote]

Is geen conclusie maar een vraag!
Ik vind dat mensen te snel een medische oorzaak zoeken en niet naar hun eigen rijkunsten durfen te kijken.....
En het feit dat het hier om een instructrice gaat, dat je les kan geven betekent niet dat je zelf goed kan rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:42

sanne222 schreef:
En het feit dat het hier om een instructrice gaat, dat je les kan geven betekent niet dat je zelf goed kan rijden

Je hoeft inderdaad geen GP te rijden om les te geven, maar zo belabberd rijden en dan lesgeven Verward Verward

Als jezelf je paard niet eens normaal nageeflijk kan rijden hoe wil je dan in godsnaam je leerlingen een basis meegeven.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:01

Helaas is dat wel mogelijk......
Ik heb wel eens les gehad van mensen...nou vraag me af waar die hebben leren rijden.
Die trainen dagelijks hun paard met een strakke slof (zelfs totdat ie knapt..) en rijden wel vrolijk mee in de Z2. En van een Z ruiter wilen mensen wel les dus..
Het principe van met je binnenbeen naar de buitenteugel rijden hebben ze nog nooit van gehoord Verward
Een echt goede instructeur vinden valt niet mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:11

sanne222 schreef:
Ik heb wel eens les gehad van mensen...nou vraag me af waar die hebben leren rijden.
Die trainen dagelijks hun paard met een strakke slof (zelfs totdat ie knapt..) en rijden wel vrolijk mee in de Z2. En van een Z ruiter wilen mensen wel les dus..
Het principe van met je binnenbeen naar de buitenteugel rijden hebben ze nog nooit van gehoord Verward

Dus, die mensen kunnen niet lesgeven, dat zeg ik toch precies?

Z is geen GP dus.............

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:21

Pipo"]
[quote="sanne222 schreef:

Dus, die mensen kunnen niet lesgeven, dat zeg ik toch precies?

Z is geen GP dus.............
[/quote]

Helaas zijn er ook zat ruiters die wel grand-prix rijden en die ook altijd met en strakke slof trainen en als ze lesgeven alleen maar schreeuwen. GP is ook niet gelijk aan goed lesgeven..........

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:28

[/quote]Helaas zijn er ook zat ruiters die wel grand-prix rijden en die ook altijd met en strakke slof trainen en als ze lesgeven alleen maar schreeuwen. GP is ook niet gelijk aan goed lesgeven..........[/quote}

Helemaal mee eens!

Bellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:55

Nou hier is dan de instructrice zelf! Mark vroeg aan mij of hij het probleem van mijn paard op dit forum mocht plaatsen benieuwd naar wat handige tips. Reden dat ik dit zelf niet heb gedaan is door de vooroordelen van mensen, echt ronduit belachelijk! Ik heb geen zin om mezelf te gaan verdedigen maar ik ben 25 jaar, uiteraard in bezit van het instructeursdiploma afgerond met een eindcijfer 8. Ik rij al 17 jaar en heb meerdere paarden ingereden en gereden tot en met de M dressuur.
Geef Mark en ook Shirley nu al bijna een jaar les met heel veel plezier en met resultaat. Ik zou ook absoluut niet lesgeven als ik het idee zou hebben mijn ruiters verkeerde dingen aan te leren, lees trekken in de mond en rijden met slofteugel. Opmerking van je hebt je paard naar de M toegereden met slof bezorgd met echt stekels! Mijn paard is dit voorjaar gecastreerd en ik denk zelf dat hij daardoor in zijn gedrag is veranderd. Hij was altijd al redelijk koppig en bekend met zijn eigen kracht maar na zijn castratie is dat erger geworden, hij geeft gewoon erg moeilijk op en ik probeer dit met een zachte ruiterhand en erg veel been op te lossen. Ben inmiddels wat vaker gaan longeren ook voor de afwisseling merk dat dat bij mijn paard ook echt belangrijk is. Nodig hierbij wel de bijdehante personen uit om eens op mijn paard te rijden en het dan even aan mij voor te doen, mijn eigen instructeur lukt het nl. ook niet en dat wil echt wel wat zeggen...