Felivia 4 jarige merrie onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: Felivia 4 jarige merrie onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:19

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 13:30

Vandaag dametje weer aan het werk gezet, aan begin heel kijkerig bos/bakkabouters waren overal :') .

Daarna ging stappen en draven eigenlijk wel goed, veel geprobeerd haar wat lager in te stellen dus dan is haar aanleuning wat onrustiger omdat ze heel erg zoekende is, en loopt ze wel wat achter de loodlijn, maar ze gebruikte wel de rugspiertjes. :)
https://www.facebook.com/photo.php?v=68 ... 3000498128 (heel kort stukje)

De galop was ze aan het begin even aan t kijken of ze me er af kon krijgen (is r bijna gelukt, maar niet helemaal :Y ) maar nadat ik even duidelijk heb uitgelegd dat dat niet de bedoeling was heeft ze beide kanten gegallopeerd. Ze vind het wel nog echt heel erg moeilijk (is op filmpje heel goed te zien) dus steeds maar klein stukjes.
https://www.facebook.com/photo.php?v=68 ... 1498754334

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:32

abbycootje schreef:
Vandaag dametje weer aan het werk gezet, aan begin heel kijkerig bos/bakkabouters waren overal :') .

Daarna ging stappen en draven eigenlijk wel goed, veel geprobeerd haar wat lager in te stellen dus dan is haar aanleuning wat onrustiger omdat ze heel erg zoekende is, en loopt ze wel wat achter de loodlijn, maar ze gebruikte wel de rugspiertjes. :)
https://www.facebook.com/photo.php?v=68 ... 3000498128 (heel kort stukje)

De galop was ze aan het begin even aan t kijken of ze me er af kon krijgen (is r bijna gelukt, maar niet helemaal :Y ) maar nadat ik even duidelijk heb uitgelegd dat dat niet de bedoeling was heeft ze beide kanten gegallopeerd. Ze vind het wel nog echt heel erg moeilijk (is op filmpje heel goed te zien) dus steeds maar klein stukjes.
https://www.facebook.com/photo.php?v=68 ... 1498754334

Zo! Flinke vooruitgang zeg. De momenten rustig aan verder opbouwen en dan kom het wel goed.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 13:46

Dankje! :) Ja inderdaad, maak me niet zoveel zorgen om de galop denk als ze eenmaal wat meer over de rug gaat lopen in stap en draf dat het dan uiteindelijk ook makkelijkr voor haar wordt om in de galop die balans te vinden.
hier is ook goed te zien dat ze heel erg zoekende is omdat ze normaal gewoo heel strak blijft in haar houding.
https://www.facebook.com/photo.php?v=68 ... 6093779305

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:48

Ja inderdaad. Het heeft gewoon ook veel tijd en kracht nodig. Heb ik er overheen gelezen of longeer je haar ook wel eens?

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 13:56

Voor longeren is er daar weinig mogelijkheid, er is een weitje maar daarin staat er op sommige plekken vrij hoog onkruid in dus niet echt optimaal.
De bak waar ik in rij is als het ware in het bos. (op een halfuurtje stappen) er is daar ook geen omheining.
Van het mennen kende ze het stuur en rem al dus had ik daar ook geen problemen mee ohz daar te rijden (wel paar keer vast)
maar ik weet niet hoe dit zal zijn aan een longeerlijn en aangezien ze daar echt alle kanten op kan als ze een keer wegvliegt ..

De mensen waarvan ze is hebben haar echt voor het recreatief gebruik vooral Mennen, maar dan gewoon in het bos. Maar ze wilden haar ook ohz hebben en heb gezegd dat ik daar wel mee wilde helpen. Maar ben helaas wel zeer beperkt in de mogelijkheden qua accomodatie.

dirkystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:32

wauw geweldig mooi paard! qua lopen heeft ze wel iets van mijn tuiger, toevallig eentje van Saffraan?
erg leuk om te zien hoe je met haar omgaat en die galop is voor mij zooo herkenbaar de eerste paar keer dacht ik dat ik alle kanten op ging in t zadel :) tis ff wennen tuigers rijden, maar wat een plaatjes zijn het <3

mokzalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:09

Ziet er goed uit! Beestje kan lekker lopen en sjouwen zo te zien! Leuk kleurtje ook!

Omdat ik verplicht ben 'commentaar' te geven, zal ik maar zeggen dat met zo'n nekje lang en laag rijden een goed dingetje is. Iedere keer op 1 lengte rijden zal zo'n dikke nek niet ten goede komen! Tipje :D

Lifestyle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:05

Probeer met zn jong beestje niet meteen aan de voorkant te gaan werken...