galoptraining actief paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:56

Kahawa schreef:
LoveChamp schreef:
Jaa dat ga ik zeker ook doen. Ik zit met dat ik vervoer moet hebben voor wedstrijden en die heb ik nog niet. En omdat ik nog niet op wedstrijd kan wil ik zovast wou ik zovast beginnen met galoptraining. Ook dacht ik dat dat naast de springlessen een goed begin zou zijn. Ik weet biet goed hoe ik dit moet opstarten en daarom dit topic :)

Een echte traigalopning heb je niet nodig op laag niveau. Kunnen schakelen in de galop en stukken (geen kilometers :+) op buitenrit galopperen is voldoende.

Het is mij niet duidelijk hoe jullie ervaring is met hele parcoursen springen. Dat hoeft niet hoog te zijn, het gaat er vooral om dat je een soepel netjes rondje kan rijden voordat je aan crosstraining begint.

Dus waar beginnen?
1. Springles(!) en onder begeleiding oefenparcoursen springen
2. Crosstrainingen volgen

Buitenritten gewoon altijd lekker veel blijven maken.

Een parcours om 80/90 cm gaat ons makkelijk af. En dat ga ik zeker doen :) heel erg bedankt

Kahawa

Re: galoptraining actief paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:40

In welke klasse in de dressuur hebben jullie trouwens winstpunten?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 13:09

Kahawa schreef:
In welke klasse in de dressuur hebben jullie trouwens winstpunten?

Nog nergens helaas. Ik heb nog geen vervoer maar ik ga van de winter starten als het goed is :)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:19

Als je nog niet eens gestart bent waar maak je je dan druk om? Je moet om te kunnen springen eerst een punt halen in de dressuur en voordat je mag crossen moet je eerst een punt halen in het springen. Dus ik zou me eerst daar maar eens op concentreren. Of heb je al eerder wedstrijden gereden?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 13:27

PercyLeen schreef:
Als je nog niet eens gestart bent waar maak je je dan druk om? Je moet om te kunnen springen eerst een punt halen in de dressuur en voordat je mag crossen moet je eerst een punt halen in het springen. Dus ik zou me eerst daar maar eens op concentreren. Of heb je al eerder wedstrijden gereden?

Ik weet dat ik eerst winstpunten op in de dressuur en springen moet halen. Ik wil gewoon om me gemak zovast een begin maken aan de trainingen en als we zover zijn oefencrosse rijden. Ik ben nu aan het kijken en ondervinden of het iets voor ons (voornamelijk mij) is. Mijn paard vind het namelijk helemaal geweldig.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:46

Voor lage oefencrossjes heb je trouwens niet per se een crosstraining nodig hoor. Het is wel een heel nuttige aanvulling daarop, maar je kan ook eerst een oefencrossje rijden om te kijken of je het leuk vindt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:48

En die rijd je gewoon op je eigen tempo, als je ze niet hebt kunnen verkennen (soms zijn ze een aantal km en is er niet echt gelegenheid voor) geen stukken gaan galopperen!

LoveChamp

Re: galoptraining actief paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 13:54

Heel erg bedankt voor de tips.