Hoeveel uren kan een paard max. lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 06:56

Persoonlijk vind ik het wel veel, maar daar ga ik nu even niets over zeggen. Ik vind dat je het paard een paar keer lange teugel moet geven en lekker een minuut of 5 rondstappen.

Ibzzzzix

Re: Hoeveel uren kan een paard max. lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:47

Ik vindt het veel, twee uur vindt ik nog wel kunnen maar 5 uur vindt ik persoonlijk te veel. Maar denk dat je er weinig op in kan brengen, zolang het paard het aankan zal ze waarschijnlijk zoveel blijven lopen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:54

Ik vind het ook erg veel.
Maar de manege deelt het zelf in. Denk dat je er weinig aan kan doen.

Bij ons lopen ze max 2 uur op een dag. En dan 1 a 2 keer per week vrij.

Atek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:40

Amigo_stan schreef:
Dat kan te veel zijn, maar een manege paard blijft een manege paard. en moet meestal lopen tot hij erbij neer valt

Het is idd te veel. Vooral voor zon oud paard. Hij kan wel een goede conditie hebben maar naarmate hij ouder word moet het afgebouwd worden. Zeker als hij na de tijd erg moe is! Vraag eens aande dierenbescherming, die kun je gewoon een mail sturen.
Het kan strafbaar zijn en ze kunnen een boete krijgen voor uitputting, als de arts die dan komt kijken vind dat het niey langer kan

Quincyindian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:17

het blijft manegepaarden, het word allemaal opgebouwd en dan word het paard er vanzelf aan gewend .

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:25

Ik heb een beetje het idee dat TS van iedereen wil horen dat het heel slecht is voor het paard. Het paard heeft 2 dagen per week vrij en loopt 1 dag 5 uur, dat klinkt me als een manege die goed voor zijn paarden is!!

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:34

TS het is een beetje dubbel.
2 dagen vrij is luxe maar een dag 5 uur lopen in de les is weer t andere uiterste.
Maar wat kun je eraan doen? En persoonlijk denk ik beter zo dan alle dagen 3 uur lopen en nooit vrij, want dat gebeurt ook.

GabyJansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:14

5 uur voor een ouder paard is een beetje respectloos. 3 uur per dag zou kunnen en na elke uur rusten en lekker verwennen met een appel of slobber komt hij de volgendees wel door! ;)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:46

Ik kan in ieder geval wel zeggen dat die een beter leventje heeft dan een paard dat bij iemand op stal staat waar een eigenaar niks meer mee doet.
Die vier uur achter elkaar? Ja het is vrij veel. Maar ik verwacht (gezien de leeftijd) dat dit niet een paardje is dat nog maar een paar jaar op de manege staat, dus ik verwacht dat hij wel iets gewend is. Het feit blijft wel dat hij gewoon ouder wordt, dus ik denk dat na al dat manege werk het paardje nu langzaam aan gewoon wat 'versleten' raakt. Ik had ook liever gezien dat paarden max 2/3 uur achter elkaar lopen en daarna minstens een pauze van een uur, maar daar valt weinig invloed op te hebben.
Denk je nou echt dat hij na een zaterdag er bijna bij neervalt van moeheid ga dan eens met de eigenaar van de manege praten, maar als hij gewoon moe is valt dat best te begrijpen.

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:06

Hangt af van hoe zwaar de lessen zijn en hoe fit het paard is.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:37

Wat zou je er aan kunnen veranderen dan? het is en blifjt op dit moment een manegepaard! dus die hebben ze nodig. wil je dan tegen de eigenaar zeggen dat ie 5 uur niet meer aan kan? off??

Caro_ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:29

3 uur per dag is prima voor een paard/pony volgens mij. :)