Shetlander rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angelastolk

Re: Shetlander rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:31

Ik heb het pas nog gevraagd aan de eigenaresse en die zegt dat het nog gewoon kan...en aangezien de 50 al is gepasseerd denk ik toch dat zij er verstand van heeft?!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:32

Niet iedereen blijkt dus wel weer :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:34

angelastolk schreef:
Ik heb het pas nog gevraagd aan de eigenaresse en die zegt dat het nog gewoon kan...en aangezien de 50 al is gepasseerd denk ik toch dat zij er verstand van heeft?!

Weet je? Sommige eigenaren boeit het gewoon niet veel en zijn allang blij dat ze iemand voor zo'n kleine pony hebben gevonden. De eigenaresse van mijn oude verzorgpony was ook een schat van een vrouw (ook 50+), maar zij had werkelijk geen verstand van wat goed was qua lengte en gewicht voor die pony. Ze had zoiets; zolang hij wil lopen, zal het wel goed wezen en beweging is goed voor hem. Dat ik te groot was zag ze oprecht gewoon niet. Ze vond mij gewoon een leuke meid die leuk met haar pony om ging.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:36

Ik vind je te groot er voor, ook al is je shetlander een grote maat en stevig gebouwd. Helemaal aangezien je hem in aan het rijden bent. Dan is het erg belangrijk dat hij op eigen benen leert lopen en zijn balans leert te vinden, zonder dat je hem als ruiter daarin stoort.
Met jouw lengte is het dan erg moeilijk om hem daar niet in te storen.

Ook Angelastolk vind ik te groot. Er komt gewoon een moment waarop je het niet meer moet willen, waarop je te lang wordt en het niet fijn meer past. Ook voor in keer per week, die dag krimp je namelijk niet ;). Slechts één dag rijden is geen excuus vind ik. Als je een zadel hebt dat niet meer past zeg je ook niet: ''maar ik rijd maar één keer per week''.

Wat ik jullie zou aanraden is om jullie meer te gaan verdiepen in dressuur aan de lange lijnen, vrijheidsdressuur en misschien zelfs in het mennen (met ervaren hulp hierbij!).
Zet het welzijn van jullie shetlanders boven jullie rijplezier.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:39