Kale 'Cocktail' @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 10:42

Arwen schreef:
Amin weera!! *LOL*

He Arwin, mijn Elf's is niet zo goed.... eh watte? Cool

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:04

Prachtig paardje! Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:18

Mooie combi !
'k Vind het een leuk paard om te zien, en ook de manier waarop je rijdt spreekt me wel aan.
Het ziet er in elk geval heel ontspannen en licht uit.
Complimenten ! OK dan!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 20:00

Bloos Bedankt voor het complimetn, probeer ook vanuit de ontspanning te rijden, mooi vanachter uit. Was deze foto wel een echte toevalstreffer hoor! Zit er ook telkens naar te kijken van: Benik dat nou? Is dat mijn paardje?
Bij haar ben ik vooral aan het werk met het 'vertrouwen' moet absoluut niet een pas te veel (te snel) willen, want dan krijg ik het echt 'om me oren' van haar... (beetje veel karakter.. Schijnheilig )

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:10

Niet zo negatief over jezelf denken hoor !
Foto's liegen niet, het is echt gebeurd en je zult het vast wel zelf gedaan hebben Knipoog

Tsja, zulke paarden zijn misschien niet het makkelijkst te rijden, maar uiteindelijk blijken ze meestal wel de beste.

De paarden die altijd braaf en gewillig zijn en zelfs de grootste fouten van hun bestuurder pikken zijn misschien wel makkelijk om te rijden, maar meestal ook de paarden die ergens onderin de basis blijven hangen.
Probeer daar maar aan te denken als het allemaal even wat minder gaat; jullie tijd komt nog wel

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:14

Mooi paardje, ziet er erg leuk uit.
Vind alleen je zit op de onderste foto niet zo mooi. Ik vind je onderbeen vrij ver naar voren zitten. Je kont zou ik er zelf wat verder onder schuiven zodat je meer op je zitbeenknobbels zit en je bovenlichaam wat rechter is. Ik vind dat je met je hele zit wat naar voren zit, dus daarom ook je onderbenen zo ver naar voren. De rechte lijn van oren, schouders, ellebogen, heup en hak mis ik.

Maar verder vind ik het er echt heel erg goed uit zien!

(als ik zo probeer te zitten op mijn stoel zoals jij zit, dan voelt het alsof de ruiter zelf de rug wat wegdrukt. Dat geeft spanning en dat geef je dan vast ook wat aan het paard mee).

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 14:02

Dus, als ik het goed begrijp, en de foto erbij pak, val ik naar voren en duw mijn kont naar achteren...

Ik wil altijd leren, dus ik pak er een paar foto's bij, mischien niet allemaal op het 'juiste' moment genomen. Maar allicht kan ik er wat van leren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het valt mij meteen op, dat ik mijn ellebogen niet 'aangesloten' hou...
Als ik me nu voorstel dat ik op een paard zit, met mijn ogen dicht, en voel ik dat ik mijn rug iets bol hou... ik zal er vanmiddag op letten of ik dat ook te paard doe....

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:06

Als je nou zelf goed kijkt... wat vind je dan zelf?
Je wil te rechtop zitten en daardoor valt je bovenlichaam steeds verder naar voren. Het begint redelijk recht.
Probeer zelf je 'kont er meer onder te zetten' zoals mijn instructrice dat noemt. Als jij dat doet dan kan je paard het ook beter omdat je dan je onderrug wat bolt. En dan moet je vanaf je ribben iets naar voren komen zodat je niet onderuit gezakt hangt.

Ik vind overigens de houding van je ellebogen en hoofd wel erg mooi. Hoofd goed rechtop, handen rechtop en dragend, ellebogen niet te stijf aan het lichaam, goed gebogen en ook niet te ver van het lichaam.

Slecht zitten is dus zeker anders dan dat wat jij doet, maar door je rug nog wat te verbeteren denk ik dat je nog beter gaat zitten.
Misschien beugels iets langer en dan je been iets verder naar achteren brengen, in zijn geheel.

Succes.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 14:16

Ik moest het even rustig op me in laten werken, ik dacht het precies andersom van wat jij bedoelt...
Ik zit dus eigenlijk te weinig op mijn zitbeen knobbels en duikel daardoor iets naar voren.
Ik moet idd met mijn beugels een gaatje langer, maar ik heb sinds 10 maanden voor het eerst mijn rijlaarzen aan en met chaps rij ik liever iets korter, en op haar met haar nog onvoorspelbare schrik capriolen zit ik ook liever wat korter.
Maar waarschijnlijk komt het mijn houding wel ten goede.
Ik zou eigenlijk heel erg graag zitles willen hebben, gewoon aan de longeerlijn en alleen op mezelf en haar bewegingen letten.

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:35

wow, echt een super paardje!!!! veel succes er mee

NikNak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:56

Wat een mooie kleur