B pony in rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:38

Ik had het niet over je gewicht dat je niet in het zadel past, maar je past er gewoon niet in. Het zou minstens een halve inch groter moeten zijn voor jou maar dan past het de pony waarschijnlijk niet meer.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:38

Ik vraag dit alleen omdat ik jullie mening wil weten omdat ik hier over twijfelde. Aangezien mijn gewicht geen probleem kan zijn. Daarnaast is het voor mij niet de eerste keer dat ik een pony inrij. Dat mijn boven lichaam te lang is ga ik in mee, maar wat ik al zei dit is slechts alleen maar voor het zadelmak maken en het inrijden. Ik zit er 2x in de week op maximaal 10 minuten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:39

onder het zadel beleren heeft geen enkele toegevoegde waarde aan het voor de kar beleren hoor, dus nogmaals, waarom? :)

EDIT: alles leren van een te lange ruiter is voor zo'n beest niet fijn, vind dat je m met je benen echt in de weg zit. Als je er een kleinere ruiter nu al opzet heb je er langer plezier van ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-14 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

KirstenAp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:39

Sorry maar je bent echt te lang. Ik heb zelf een c pony van 134. En ben zelf 158. Ik vind mezelf eigenlijk al te lang. Voor een keertje kan t prima maar voor beleren is het echt not done..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:40

Deliana1993 schreef:
Ik vraag dit alleen omdat ik jullie mening wil weten omdat ik hier over twijfelde. Aangezien mijn gewicht geen probleem kan zijn. Daarnaast is het voor mij niet de eerste keer dat ik een pony inrij. Dat mijn boven lichaam te lang is ga ik in mee, maar wat ik al zei dit is slechts alleen maar voor het zadelmak maken en het inrijden. Ik zit er 2x in de week op maximaal 10 minuten.

Nee, je bent te groot.
Nee, het heeft geen toegevoegde waarde.
Nee, het is niet verstandig zonder cap "in te rijden" (2x per week 10 minuten?)

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:40

Anoniem schreef:
onder het zadel beleren heeft geen enkele toegevoegde waarde aan het voor de kar beleren hoor, dus nogmaals, waarom? :)

het stuur er op zetten? Wetende dat hij iets op zn rug krijgt ? dat het soms zwaarder kan zijn en uiteindelijk dat er misschien ooit iemand komt die er wel GOED op past

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:40

Anoniem schreef:

Ga hier in mee,ts zal er wel een stuur op willen zetten maar dat kan ook aan de langelijnen net als hem trainen

Anoniem

Re: B pony in rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:41

Het stuur erop zetten kun je ook vanaf de grond doen. En iets op zijn rug krijgen"?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:42

Deliana1993 schreef:
Anoniem schreef:

het stuur er op zetten? Wetende dat hij iets op zn rug krijgt ? dat het soms zwaarder kan zijn en uiteindelijk dat er misschien ooit iemand komt die er wel GOED op past

Tuig krijgt hij op zijn rug,nu ik alles zo lees vind ik inderdaad get geen toegevoegde waarde hebben ik men met b en c pony's
Laatst bijgewerkt door keona op 08-07-14 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

GerenGer

Ik vraag me af wat je zelf qua niveau rijdt, anders zou je nog beter een M geklasseerd 13-jarige erop kunnen zetten die maar een beetje handig is. Leeftijd vind ik dan echt niet belangrijk, gaat er om hoe je kunt rijden en er mee kunt omgaan ipv dat je boven de 18 moet zijn.

Anoniem

Deliana1993 schreef:
Anoniem schreef:

Het stuur erop zetten kan ook aan de lange lijnen/lange teugel. Wat nuttiger is omdat dat meer lijkt op mennen dan dat rijden op mennen lijkt.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:42

Joolien schreef:
Het stuur erop zetten kun je ook vanaf de grond doen. En iets op zijn rug krijgen"?

Ja een singel? Druk van de boom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:43

Deliana1993 schreef:
Anoniem schreef:

Dat stuur kan ook met lange lijnen :)
En iets op z'n rug kan ook met het tuig voor het mennen :)
Als je er ooit ieman opwilt die wel past, vind ik dat je tot die tijd moet wachten. Een 'ouder' paard kan je ook prima onder het zadel beleren. De pony is dan al wat gewent door het mennen, zal relaxter zijn en dat kan je er vast een wat jonger, maar vooral kleiner persoon op zetten om hem in te rijden :j

keona

Deliana1993 schreef:
Joolien schreef:

Ja een singel? Druk van de boom

Sorry maar je gaat steeds meer onzin neer zetten,rij de pony gewoon want je neemt niks aan succes

Dennis

Ik beleer kleine pony's juist eerst voor de wagen en dan pas onder het zadel. Dan kunnen ze al sturen en zijn ze netjes op stem voorwaarts te rijden. Kindje er op en gaan met die banaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:44

Dennis schreef:
Ik beleer kleine pony's juist eerst voor de wagen en dan pas onder het zadel. Dan kunnen ze al sturen en zijn ze netjes op stem voorwaarts te rijden. Kindje er op en gaan met die banaan.

Precies. Mijn shet werkte al aan de lange teugel toen er voor het eerst iemand op ging zitten. Niks aan de hand, kende alle hulpen en liep alsof ie al jaren bereden werd.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:45

Dennis schreef:

dat zou inderdaad ook kunnen.

Bedankt voor jullie reacties en ik ga hier zeker wel iets mee doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:45

ik bedoel dus hetzelfde als Dennis hierboven zegt :)

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:46

sorry voelde me beetje aangevallen, Maar ik begrijp jullie echt. Ik ga dit hier even op tafel gooien en waarschijnlijk beginnen met het aanspannen en lange lijnen.

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:47

Ik vind je te groot. Ik zou toch voor een kleiner ruitertje gaan. Want je zou later op zoek willen gaan naar een ruitertje die beter past? Dan is de situatie toch nog steeds hetzelfde? Hij nog hengst en jullie het risico?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:47

Ik zie hier een beetje een rel topic aankomen aangezien de reacties.

Te lang voor deze pony ben je zeker. Je kunt hem inderdaad zoals Joolien zegt 'onderuit trekken'. :) Je bent te lang & deze pony heeft waarschijnlijk niet veel balans waardoor hij je niet in evenwicht kan houden & jullie dus sámen omvallen. Dat wordt een levensgevaarlijke situatie. Ten tweede snap ik niet waarom je er 10 minuten op zou gaan zitten. Dan kun je er beter niet op gaan zitten.

Dan je hem hengst laat kan ik begrijpen, het is een leuk dier! :D
Ik snap ook niet dat je in gaat rijden om hem vervolgens voor de wagen te zetten. :\
Mijn advies :list:
•Zet het stuur erop vanaf de grond
•Stap zelf vooral niet meer op deze pony
•Zet er een kind op met een kleine lengte en minder gewicht
•Zet je pony eerst voor de wagen. Dan zal hij al wat meer gewend zijn en kun je hem op latere leeftijd nog in laten rijden
.
Joolien schreef:
Wat wil je nu van ons horen? Dat het wel past en dat het geen risico is dat je hem rijdt? Want ik heb niet het idee dat je iets anders accepteert...

Inderdaad! Je accepteert onze reacties niet. Ik hoop toch wel dat je er iets mee doet. Nog veel plezier met je knollie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:48

Fijn dat je er wat mee gaat doen ts! Succes dan maar :j

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:49

Anoniem schreef:
Fijn dat je er wat mee gaat doen ts! Succes dan maar :j

ik zal gauw een topic van hem aanmaken *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:50

leuk! ti's een leuke pony om te zien :)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:53

Deliana1993 schreef:
sorry voelde me beetje aangevallen, Maar ik begrijp jullie echt. Ik ga dit hier even op tafel gooien en waarschijnlijk beginnen met het aanspannen en lange lijnen.

Top !

Veel plezier en succes met deze leuke pony :)