dressuur website

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: dressuur website

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:50

Maar ook correct ruggebruik is iets wat je eerst moet kunnen voelen en dat leer je niet van een website. :) En dat is wél iets waarop je een paard gewoon stuk rijdt als je dan zelf gaat verder klommelen terwijl die basis nog niet in orde is.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:11

Ayasha schreef:
Maar ook correct ruggebruik is iets wat je eerst moet kunnen voelen en dat leer je niet van een website. :)

Hier ben ik het ook niet helemaal mee eens. Op websites staat misschien niet altijd de juiste info maar er zijn veel boeken waarin dit beter uitgelegd staat dan menig instructeur uit kan leggen. Verder is het ook een kwestie van te weten hóe je het moet doen om tot resultaat te komen.
Ik zeg ook niet dat ze helemaal geen les hoeft te nemen maar met een stukje eigen gevoel kan een ruiter een heel eind komen.

Citaat:
En dat is wél iets waarop je een paard gewoon stuk rijdt als je dan zelf gaat verder klommelen terwijl die basis nog niet in orde is

tja, dit is een open deur maar hoeveel paarden zouden er in Nederland niet over de rug lopen en toch gezond zijn. Paarden die het hoofd hoog houden zijn in principe sterker in de rug dan met het hoofd naar beneden, zo lopen ze ook in het wild. Alleen wij willen die ronde rug :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:27

Tuurlijk, maar hoeveel lopen er in het wild met ruitergewicht?
Denk dat er vooral veel lieve paarden in Neferland en Belgie lopen, niet perse gezonde.

ankeanke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 21:23

danku voor de vele (positieve) reacties!
Ik ben echt blij dat niet iedereen zo super stomme en nutteloze reacties zet!!!!
Ik heb ondertussen nog wat gesurft en naar de bib geweest om boeken, ik denk wel dat ze me goed kunnen helpen!
Ik doe dit natuurlijk niet alleen voor mij, maar ook voor mijn paardje :) ook hij moet er plezier in hebben!
Ik heb mij misschien ook een beetje te veel gericht op dressuur... vandaag had ik nog een springles en mijn instructeur zei zo: "Je rijdt veel meer dressuur hé!, Ik zie het gewoon: je zit, houding, gedrag..." Ik wil echt niet zo van die veeeeel te moeilijke dingen kunnen! Ik wil gewoon plezier maken dus ik denk dat ik ook maar wat meer ga springen....
Toch bedankt voor alle reacties!!!
xxx

Amiigo

Re: dressuur website

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:53