Chocabon en ik hard aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lifestyle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:46

Leuk ding, meer voor je kijken niet zo op je paard letten.
Verder heb ik het idee zover ik kan beoordelen dat jeje onder arm erg vast zet, armen meer ontspannen en dragen.

succes samen :j

mokzalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:44

Zitten goede stukjes tussen, foto 5 een voorbeeld ervan.

Je mag wel meer naar de ontspanning toewerken zoals al eerder gezegd is.
Longeren met passoa kan hier ook bij helpen, maar rijtechnisch lekker lang en laag rijden, soms wat dieper inzetten zoals je al wat doet op sommige moment waardoor hij zijn achterhand meer gaat gebruiken zal ook zeker verder helpen. Wanneer hij meer loslaat van achteren, kun jij beter en ontspannender gaan zitten.

nouca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:32

ziet er netjes uit alleen let op je been je legt hem naar achter een draait je voeten naar buiten

Belmera

Re: Chocabon en ik hard aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:56

Ik zie wel vooruitgang na het vorige topic. Daar las ik te tip om je beugelriemen wat korter te doen. Heb je dat gedaan? Want ook ik heb t idee dat ze te lang zijn en dat helpt je houding niet natuurlijk.
Een test om te zien of je beenligging correct is, is om te gaan staan in de beugels in stap. Gaat dit makkelijk en sta je vertical, dan liggen je benen prima. Kom je niet uit t zadel, liggen ze te ver naar voren. Val je voorover, liggen ze te ver naar achter ;) Als je beenligging al niet goed is, wordt het erg lastig om netjes te zitten.
Wel leuk om te zien dat op de foto waar hij te diep loopt, hij eigenlijk jouw houding nadoet :)
Verder zijn er al heel veel goede tips gegeven en heb ik verder geen aanmerkingen.
Vind jullie een fijne combinatie om te zien en na het verschil van de 2 topics gezien te hebben, komt t vast helemaal goed met jullie! Dat je de fouten bij je zelf zoekt, vind ik ook een compliment waard.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:36

Ik wil maar een tip geven: zitlessen zonder beugels en zonder teugels. Tussendoor rijden zonder beugels. Haal ze van het zadel en leg ze een maandje in de kast. De opmerking van mijn voorganger klopt. Je beugels zijn te lang. Maar je houding zal niet veel verbeteren met kortere beugels, omdat je basisbalans mist. Daarom ben je ook streng in je hand en loopt het paard te diep. Je probeert balans te vinden in je teugels en beugels, maar je moet het vinden in evenwicht. Als je op je billen gaat zitten komt de rest vanzelf.

Probeer zonder beugels je benen te ontspannen, rustig laten afhangen en gewoon gaan zitten. Niet knijpen, als je balans verliest kan je je vasthouden aan je zadel. Dan helpt soms ook om je kont weer even in het zadel te duwen. Iedere balansverstoring zul je direct merken! Veel succes!!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Chocabon en ik hard aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:32

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.