Ts, wat gebeurt er als je hem wat meer doorpakt? Merk je dat hij dit lichamelijk niet aankan of heb je zelf nog niet de kunde hiervoor?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

PocoGaucha schreef:Hoe ik het nu doe werkt het, het is niet dat ik aan de binnenkant ga lopen trekken, maar het is meer dat ik zijn hoofd naar binnen vraag met mijn binnenhand, en hem dan met mijn been terug rij.
Klinkt erg logisch idd.

Captain_ schreef:Maar als je paard over de buitenschouder wegvalt moet je toch ook je buitenkant meer begrenzen? Dan vind ik het wel logisch klinken dat ts binnenkant meer moet begrenzen. Ik denk inderdaad wel dat het samengaat met je binnnbeen

(ongeveer zoals wanneer je wijkt)
En hij zal enkel afvallen door met hem aan het werk te gaan. 

kellaxy schreef:Leuke combinatie inderdaad! Debk dat er onder dat vet een nog leukere pony vandaan komt!
Als ik jou was zou ik 3 keer in de week gaan longeren. Dubbele longe of bijzet en dan gewoon lekker trainen. En dan 2 of 3 dagen rijden. Dan moet ie wel af gaan vallen, vind het mee vallen wat hij krijgt aan voer hoor.
Ibanez schreef:
Wat bij Nobel hielp met aanspringen in galop was juist contrastelling vragen. Dat gaf iemand mij als tip, met de redenering dat de binnenschouder dan ruimte krijgt. Misschien kun je dat gebruiken om het aanspringen in de goede galop te bevestigen. Dan een stukje galloperen en zelf terugnemen voor hij uit balans raakt en terugvalt in draf. Hopelijk heb je er iets aan
octavodia schreef:Pfoei..tinkertje is inderdaad veel te dik...en een half uur tot 3 kwartier longeren is totaal uit den boze (zag ik hier ergens boven staan!!)! Tinkers zijn koudbloeden en hun spieren zijn veel korter en dikker dan die van warmbloeden....longeren moet je erg voorzichtig mee zijn bij koudbloeden...de belasting van de gewrichten op een kleine volte is erg slecht( onderzoek ooit in Utrecht gedaan) erg slijtage bevorderend. Ga lekker aan de gang met dit paardje, en ook op buitenritten kun je trainen...nu is het vooral kilometers maken lekker buiten..veel stappen, en korte stukken draven, en soms een gallopje. Dit paard heeft namelijk veel moeite om uberhaupt voorwaarts te gaan met zijn gewicht. Insuline resistentie ligt op de loer of is al aanwezig. 1 van mijn tinkers heeft ook hetzelfde probleem gehad, die was nog dikker, hij heeft een magnesium kuur gehad(paard natuurlijk) en krijgt die jaarlijks voordat hij de wei op gaat.( staat ook altijd 24/7 buiten zomer en winter) Gras wordt strooks gewijs gevoerd. En in de zomer worden ze niet bijgevoerd, en zeker geen muslie ! Veel te rijk voor een tinker. Zeker oppassen met hoefbevangen raken, hij heeft er het gewicht voor! Het is altijd lastig als je op een pension stal staat, maar dit kan echt goed fout gaan als de pension eigenaar niet luistert! Het zal de eerste tinker niet zijn die kapot gaat aan verkeerd voer...helaas ...ervaring...Ook instructeurs dienen rekening te houden met het paard, zijn ras, zijn overgewicht..een tinker kan erg veel..maar is geen warmbloed..trainingen dienen daarop aangepast te worden..De eerste lichting tinkers, zijn er al een hele boel van versleten( zij die eind jaren 90 naar Nederland kwamen..)...vrij jong....helaas..Ik zou zeggen blijf lekker bezig met dit paardje, geniet van elkaar en zorg eerst dat hij wat afvalt voordat je wat van hem gaat vragen...

Let op je hakken en op je handen, en probeer het paard eerst gewoon recht te rijden. Zou eerst aan hakken en handen werken voor het vragen van stelling. En het lijkt alsof je ene beugel langer is als de andere.