Paard reageert eerst niet op been daarna niet op terugrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Horsegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 15:20

DewieDribbel schreef:
Welkom op bokt! Een en al gezelligheid hier! ( meestal dan)

Hoe reageert ze op je stem? Ik kan mijn paard van galop in draf zetten op me stem, probeer zo ontspannen mogelijk te gaan zitten en je stem gebruiken

Edit: verzorgpaard

Reageert heel goed op mijn stem, maar met wedstrijden zal ze toch echt op mijn been en zit moeten reageren.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:19

_Maaaarit schreef:
romyloverrr schreef:
Allereerst: Welkom op bokt!

Ik ben het met aan aantal hier eens dat je eigenlijk les moet nemen.
Ik heb zelf een jaar of wat geen les gepakt omdat ik dacht ach. dat lukt ook wel zonder.
Nu heb ik 3 keer per week privéles op verschillende paarden.
Vanaf dat ik weer les had ging het problemen oplossen vele sneller en beter.

Bedankt! Ja dat was dus prècies wat ik ook dacht, maar dat is dus niet zo!
Maar als ik vragen mag... Les je op een manege omdat je zei 3 verschillende paarden,
Of leste je buiten je eigen paard op andere paarden?

Ik les niet op een manege.
Ik rij op een plek waar ik een Z2 merrie rijd en daar 2 keer per week privéles op krijg en
ook les ik 1 keer per week met mijn eigen pony of haflinger (om de week)

Verder rijd ik daar een jong paard door, in de ruil daarvoor krijg ik de privélessen
van een uur voor maar 10 euro per uur en rijd ik dat jonge paard 4 keer per week onder begeleiding.
En mag ik ze Z2 merrie rijden, en weet ik dat als er door omstandigheden ergens een paard weg zou vallen ik daar gewoon meer kan gaan rijden.

Je kunt ook gewoon 1 keer in de 2 weken les nemen, dan is het ook voor jou te betalen!
Dan heb je les en krijg je tips om aan te werken, en na 2 weken daaraan te hebben gewerkt ben je meestal tegen een probleem aangelopen, en dat kan je dan weer in de les oplossen.

__Horsegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 21:04

romyloverrr schreef:
Allereerst: Welkom op bokt!

Ik ben het met aan aantal hier eens dat je eigenlijk les moet nemen.
Ik heb zelf een jaar of wat geen les gepakt omdat ik dacht ach. dat lukt ook wel zonder.
Nu heb ik 3 keer per week privéles op verschillende paarden.
Vanaf dat ik weer les had ging het problemen oplossen vele sneller en beter.

Ik heb ook een tijd een Z paard gereden todat ze overleed. Daarna nooit meer les genomen..

romyloverrr

Re: Paard reageert eerst niet op been daarna niet op terugrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:20

Wat jammer! Ik zou eens met de vraag gaan zondstrooien of iemand een goede instructeur weet.
Het duurt meestal wel even maar uiteindelijk vind je wel een geschikt iemand!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:23

Er zijn een aantal dingen die me zo te binnen schieten.

Punt 1: installeer de One Rein Stop (ORS). Is de beste noodrem in situaties waarop je paard echt aan de hol gaat, moet een aangeleerd reflex worden, dus je bent een tijd bezig om dat goed te installeren.

Punt 2: je zegt dat je nooit aan de teugels hangt. Maar wat doet je lichaamstaal? Kun jij na een versnelde galop je lijf zo ontspannen dat je paard via een gewichtshulp het signaal krijgt, nu moet ik het langzamer aandoen?

Het is heel makkelijk om een paard heet te krijgen. Om een paard daarna rustig te krijgen is veel moeilijker. Een van de manieren om dat te doen is die ORS.

__Horsegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 06:43

romyloverrr schreef:
Wat jammer! Ik zou eens met de vraag gaan zondstrooien of iemand een goede instructeur weet.
Het duurt meestal wel even maar uiteindelijk vind je wel een geschikt iemand!

Ga ik doen! :D
Cassidy schreef:
Er zijn een aantal dingen die me zo te binnen schieten.

Punt 1: installeer de One Rein Stop (ORS). Is de beste noodrem in situaties waarop je paard echt aan de hol gaat, moet een aangeleerd reflex worden, dus je bent een tijd bezig om dat goed te installeren.

Punt 2: je zegt dat je nooit aan de teugels hangt. Maar wat doet je lichaamstaal? Kun jij na een versnelde galop je lijf zo ontspannen dat je paard via een gewichtshulp het signaal krijgt, nu moet ik het langzamer aandoen?

Het is heel makkelijk om een paard heet te krijgen. Om een paard daarna rustig te krijgen is veel moeilijker. Een van de manieren om dat te doen is die ORS.

Aangezien ze liever lui dan moe is, is dat al wen heel groot punt, aan het been krijgen. Als ze dat eenmaal is vindt ze het heerlijk om te rijden. Ik ga een instructrice zoeken, thanks !