Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Aan mijn houding werk ik al, en ik ben al druk aan het zoeken voor een andere neusriem. Elke zondag maak ik inderdaad ook even lekker een rondje aan de hand, het is ook erg handig dat er een bos zo dichtbij is

ik heb 2 keer in de week les, en mijn instructrice let er erg op, maar ze loopt niet in een valse knik
.
Larissajulia schreef:Dank je wel![]()
@Hannahanna ik ben helaas wat scheef inderdaad... Ik ga hiervoor al naar de fysio. Ik heb nu een 'gewone' neusriem.
@PaulinBijoux dankjeik heb 2 keer in de week les, en mijn instructrice let er erg op, maar ze loopt niet in een valse knik
.
En iedereen zijn eigen methode toch?
ik rijd op de lessen meestal een half uurtje, en de overige keren ongeveer 20 minuten. Ze pakt het goed op, en om de week doe ik een keer longeren in plaats van rijden. Dit doet ze ook erg goed, ze is erg leergierig
vind wel dat haar zadel wat te ver naar voren ligt. zo heeft ze weinig vrijheid bij de schouder om goed te kunnen beweging daar.. verder zou ik dr nog lekker lang en laag houden.. ze loopt te ver in die krul en daar ga je niets mee opschieten in de toekomst, ten nadelen van zelfs.. lekker rustigaan, neusje eruit, voor op of die loodlijn en dan gaat dat helemaal goed komen met jou en je leuke pony!
Britt_E schreef:Wat een leuke pony heb je!! netjes dat ze pas met haar 4e onder het zadel is gebracht.. ik ben zelf voorstander van niet al te vroegvind wel dat haar zadel wat te ver naar voren ligt. zo heeft ze weinig vrijheid bij de schouder om goed te kunnen beweging daar.. verder zou ik dr nog lekker lang en laag houden.. ze loopt te ver in die krul en daar ga je niets mee opschieten in de toekomst, ten nadelen van zelfs.. lekker rustigaan, neusje eruit, voor op of die loodlijn en dan gaat dat helemaal goed komen met jou en je leuke pony!
de eerste 3 jaar heeft ze lekker op de wei mogen lopen met een stelletje andere merries, en nu is het tijd om aan het werk te gaan