Larissa 2 maanden onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Larissa 2 maanden onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:09

zaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:31

Blijf ook aan je eigen houding werken. Handen mooi rechtop en voeten naar binnen. Ik zou ook kiezen voor andere neusriem. Blijf goed luisteren naar je paard en maak plezier met elkaar en met goede begeleiding komt het vast goed

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 15:22

Okee,bedankt!
Ik ga dan wel iets rustiger aan met haar doen, heb nog niet gemerkt dat het haar teveel wordt, maar als ik het zo hoor klopt dat natuurlijk wel. Een veulen opvoeden is ook niet niks :+ . Aan mijn houding werk ik al, en ik ben al druk aan het zoeken voor een andere neusriem. Elke zondag maak ik inderdaad ook even lekker een rondje aan de hand, het is ook erg handig dat er een bos zo dichtbij is :D
Bedankt voor de tips!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:07

Mijn verzorgpony's zijn ook fokmerries, en deze rijd en longeer ik ook gewoon met veulen aan de voet.
Veulen(s) blijft dan inderdaad ook in stal :)

Verder echt een hele leuke pony, wat is haar afstamming?
Inderdaad je voeten zijn een aandachtspuntje, maar met 2 x per week lessen moet dat wel goedkomen!
Wat betreft die voltes, dat is waarschijnlijk ook een stukje onbalans. Mijn pony vond dat ook erg moeilijk, lekker dooroefenen en veel belonen als ze het goed doet! :)

suzanne533

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:10

op de eerste foto loopt je paard ontzettend op de voorhand, als je paard pas 2 maanden onder het zadel is en je blijft zo doorrijden kan je over 5 jaar een versleten paard aan de kant zetten

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 18:13

Bedankt @kimley! :D
Ze is van Old Avenue's Luana x Rhodin's Hedde.
@suzanne ik weet dat ze daar op de voorhand loopt, daar werken we ook hard aan. Dit doet ze eigenlijk alleen op de voltes, omdat ze het daar soms nog moeilijk heeft met haar balans. Bedankt dat je me er even op laat letten!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 11:46

dankje :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:37

Gaat dat over de Mexicaanse neusriem? het aloude misverstand dus weer. Die werkt helemaal niet per defenitie sterker in dan een ander soort optoming, die KAN sterker inwerken door een verkeerde, strenge ruiterhand. De druk wordt gewoon anders verdeeld, MITS die druk er ook op wordt gezet, anders is het gewoon een mooi model(voor de liefhebber). Maar goed, da's off topic dus ik laat het hier maar bij.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:52

knap bezig hoor!!

lekker ontspannen en je paardje ziet er braaf en tevreden uit!! :)

ga zo door :j

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:54

Ik vind dat er hier door sommige mensen toch wat negatief gereageerd word hoor!

Larissajulia, je moet niet alles aannemen wat hier gezegd word. Als jij 2 x in de week les hebt, kun je het prima met hun overleggen en als het te veel zou worden, zouden ze je hier echt wel op wijzen.
4 x in de week, maximaal een half uur kan echt geen kwaad voor een 4 jarige.
Zeker niet als je rustig aan doet zoals je aangeeft.

Ik vind het er heel netjes uitzien, en vooral voor een eerste keer denk ik dat je gewoon goed bezig bent.

Blijf lekker lessen en trainen en dan komt het zowel met jou houding, als met het op de voorhand lopen echt wel goed!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 15:19

Dankjewel :D

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:19

Ziet er netjes uit en jullie zijn een leuk team. :)
lessen kan echt geen kwaad. Zoals menig anderen al zeiden is dat beer dan zelf maar wat doen.
zelf ben ik van mening dag je beter regelmatig je paard in beweging kan houden dan op se wei laten en af en toe pakken.
Cirkels zijn natuurlijk wel wat belastender voor jonkies. Mar je bent goed bezig. Ook zou ik het je afraden nu al een op maat gemaakt zadel te kopen want hij zal nog breder worden en groeien. Persoonlijk vind ik een boomloos zadel in dat opzicht handiger.

enfin, ga zo door :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:33

@amyy55 Bedankt voor je tips :D

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:39

Ziet er goed uit!
Let op je voeten, dan komt het helemaal goed
(heb je je voet wel in de beugels van buiten naar binnen? Als ze verkeerd zitten kan je namelijk ook zo erg met je voeten naar buiten gaan)
Suc6!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:49

dankjewel! @Annelove16x
Ik zal even op de beugels letten, maar volgens mij zitten ze goed. Ik ben erg op m`n voeten aan het letten haha :)

HannaHanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:55

Leuke combinatie ziet er vriendelijk uit.

Persoonlijk beleer ik paarden liefst met een lage neusriem, maar het gemiep over deze mexicaanse neursriem hier snap ik niet zo goed.

Probeer op je eigen houding te blijven letten, heb het idee dat je wat scheef bent?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:15

Ziet er leuk uit. Over het zadel is al wat egzegd.

Het hoofdstel heb ik niks op tegen, elke hoofdstel is met verkeerd gebruik fout. En ik vind het hem inderdaad erg leuk staan :P

Zou wel uitkijken met het nekhouding. Een valse knik is zo gecreëerd, terwijl het neusje eruit rijden erg moeilijk kan zijn. Bij voorkeur rij ik een jong paard nog helemaal niet aan de teugel, maar slechts licht contact. Het hoofd is nu nog niet belangrijk.

(dit is mijn mening, ik weet dat er heel veel mensen via een andere methode werken.)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 12:06

Dank je wel :D
@Hannahanna ik ben helaas wat scheef inderdaad... Ik ga hiervoor al naar de fysio. Ik heb nu een 'gewone' neusriem.
@PaulinBijoux dankje :) ik heb 2 keer in de week les, en mijn instructrice let er erg op, maar ze loopt niet in een valse knik :) .
En iedereen zijn eigen methode toch? :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:28

Larissajulia schreef:
Dank je wel :D
@Hannahanna ik ben helaas wat scheef inderdaad... Ik ga hiervoor al naar de fysio. Ik heb nu een 'gewone' neusriem.
@PaulinBijoux dankje :) ik heb 2 keer in de week les, en mijn instructrice let er erg op, maar ze loopt niet in een valse knik :) .
En iedereen zijn eigen methode toch? :)

Klopt, ze loopt nog niet in en valse knik, maar ze loopt al wel achter de loodlijn. Alleen en aandachtspuntje, niet naar bedoelt.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 13:05

[/quote]
Klopt, ze loopt nog niet in en valse knik, maar ze loopt al wel achter de loodlijn. Alleen en aandachtspuntje, niet naar bedoelt.[/quote]
Oké, bedankt :) ik zal er op letten!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:50

Ik lees allemaal dat een jong paard 2 x in de week teveel is..

Ik vind dit onzin!! Ben nu zelf een 3 jarige kwpn merrie zadelmak aan het maken en daar zit ik 6 keer in de week 15 min op.. je kan ze beter 6 x in de week 15 min rijden als 2 x in de week een uur intensief..

Maargoed bokt is bokt en ts die mexicaanse neusriem staan hem goed trek je niks aan van de dames die het allemaal zo goed denken te weten . Luister goed naar je instructrice en naar je pony en dan kom je er wel :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 10:11

@CharmingS Okee, bedankt! :) ik rijd op de lessen meestal een half uurtje, en de overige keren ongeveer 20 minuten. Ze pakt het goed op, en om de week doe ik een keer longeren in plaats van rijden. Dit doet ze ook erg goed, ze is erg leergierig :D

Britt_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:20

Wat een leuke pony heb je!! netjes dat ze pas met haar 4e onder het zadel is gebracht.. ik ben zelf voorstander van niet al te vroeg :D vind wel dat haar zadel wat te ver naar voren ligt. zo heeft ze weinig vrijheid bij de schouder om goed te kunnen beweging daar.. verder zou ik dr nog lekker lang en laag houden.. ze loopt te ver in die krul en daar ga je niets mee opschieten in de toekomst, ten nadelen van zelfs.. lekker rustigaan, neusje eruit, voor op of die loodlijn en dan gaat dat helemaal goed komen met jou en je leuke pony! :D

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 17:20

Britt_E schreef:
Wat een leuke pony heb je!! netjes dat ze pas met haar 4e onder het zadel is gebracht.. ik ben zelf voorstander van niet al te vroeg :D vind wel dat haar zadel wat te ver naar voren ligt. zo heeft ze weinig vrijheid bij de schouder om goed te kunnen beweging daar.. verder zou ik dr nog lekker lang en laag houden.. ze loopt te ver in die krul en daar ga je niets mee opschieten in de toekomst, ten nadelen van zelfs.. lekker rustigaan, neusje eruit, voor op of die loodlijn en dan gaat dat helemaal goed komen met jou en je leuke pony! :D

Bedankt voor de tips! Hier ga ik mee bezig :D de eerste 3 jaar heeft ze lekker op de wei mogen lopen met een stelletje andere merries, en nu is het tijd om aan het werk te gaan :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:49

Mag ik vragen waarom jullie allemaal het advies geven om een andere neusriem/ hoofdstel te gebruiken?
Als je deze neusriem losjes vast maakt zal het toch niet zo'n sterkere inwerking hebben?

Ik rij mijn paard met een simpel hoofdstel zonder sperriempje. En de neusriem maak ik zo losjes vast dat ik het hoofdstel makkelijk van der hoofd kan halen zonder de riempjes los te maken. Mijn paard vind het heerlijk om lekker te knabbelen op het bit en krijgt hier alle ruimte voor. Zou ik de neusriem straks vast snoeren heb ik een paard onder me die absoluut niet fijn te rijden is. Bouwt heel veel spanning op en loopt echt te poedersuiker met der hoofd.