Simpelman schreef:Nageven is het ontspannen van de rug van het paard.
Nee dat is het gevolg van nageven. Het gevolg van nageven is dat het paard de hand gaat volgen en de rug ontspant maar ook een aanspanning maakt over de gehele bovenlijn.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Simpelman schreef:Nageven is het ontspannen van de rug van het paard.
Suzanne F. schreef:Simpelman schreef:Nageven is het ontspannen van de rug van het paard.
Nee dat is het gevolg van nageven. Het gevolg van nageven is dat het paard de hand gaat volgen en de rug ontspant maar ook een aanspanning maakt over de gehele bovenlijn.

saskiakefie schreef:Heel even een vraagje, geen aanval maar gewoon uit nieuwsgierigheid? Hoe is het mogelijk dat je M1 rijdt met een paard dat zo scheef is en niet eens echt na geeft? Waar let de jury dan op? Gehoorzaamheid, of je de figuren rijdt en de overgangen maakt? Maar dat is toch eerder B niveau?
TS ik denk ook dat het goed is dat je een instructrice zoekt binnen de klassieke dressuur.
RomyxSpots schreef:het lukt mij maar niet om mijn pony fatsoenlijk aan de teugel te laten lopen,
terwijl dit eerst wel lukte.
nu kruipt hij continu achter de teugel of hij staakt.
volgens mij heb ik een veel te strenge hand.
en ja ik heb een goede instructrice, alleen door veel blessures van mijn kant, en weinig tijd van haar èn mijn kant, is het gewoon heel lastig een vaste les datum te vinden.
vandaar dus al n maand of 3 geen les meer gehad.
iemand tips or tricks??