Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

KPet schreef:Allereerst: Hij is meerdere keren door DA nagekeken. Zij ziet een onregelmatigheid (RA) op de rechtervolte aan de longe. Dit zie ik ook. Zij raadt me aan om dit paard weg te doen en een leuk nieuw paard te kopen waar je tenminste wat mee kan. MAAR hij is wel (klinisch) goedgekeurd. Wat ze wel constateert is een zg. 'huntersbump'. Dit is vergelijkbaar met het topic over de dressuurhengst die werd aangedragen. Ze zag echter geen pijn en adviseerde hem in te rijden en dan recht te richten, balkjes lopen en aan de flexibiliteit werken.
KPet schreef:Edit: paard loopt met het hoofd naar buiten, schouder naar binnen en kan daardoor zijn rechterachterbeen niet onder de massa plaatsen.

LdJ schreef:Tipje; Doe wel wat 'research' naar een osteopaat. Kennisje dacht er ook goed aan te doen maar deze mevrouw had het niet helemaal goed begrepen hoe te werk te gaan, zit nu met veel gespannen spieren bij haar paard. Zelf heb ik overigens wel goede ervaringen met een osteopaat.
Ook kan ik Cranio Sacraal Therapie aanbevelen.. Nog redelijk onbekend volgens mij, maar mijn pony is er enorm van opgeknapt! (Bekken stond verkeerd gekanteld + spronggewrichten die weinig werk deden. Na de eerste behandeling al hele mooie verbetering! Waarschijnlijk is dit probleem ontstaan na of een klap gehad of op 1 kant te zijn gevallen of eens vast gelegen te hebben.. Daarbij stond er ook veel druk op de schedel, wat overigens erg veel paarden hebben!) Een cranio sacraal therapeut werkt met de energie van het eigen lichaam, dus in dit geval jou paard zn energie. Neem desnoods eens een kijkje op http://www.helpinghandsonhorses.com/
Succes!

LdJ schreef:Tipje; Doe wel wat 'research' naar een osteopaat. [/url]
Cassidy schreef:LdJ schreef:Tipje; Doe wel wat 'research' naar een osteopaat.
Zelf meegemaakt dat een goede osteopaat na een behandeling nogmaals terug moest komen omdat het paard na de behandeling voor langere tijd verslechterd is. Geef hem of haar de kans om dingen recht te zetten.
Uiteindelijk blijft het een kwestie van vertrouwen, en communicatie na de behandeling. Het blijft mensenwerk...