Bokken bij aangalopperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Bokken bij aangalopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 13:13

Nee laatste foto's zijn van vorig jaar en filmpjes heb ik niet. Daarbij staat m'n paard onder controle van de chiropractor en haar advies daar vertrouw ik op. Ze is eind april nog geweest en toen zat het goed.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:20

Mijn paard bokt ook, maar niet met aanspringen in galop maar met de galopswissel. Maar vaak alleen de eerste keer, als ik het vervolgens nog een paar keer mee pak in dezelfde training dan bokt ze niet meer. De tips die gegeven zijn hier dat je soms wat te hard in komt, heeft mijzelf ook aan het denken gezet. Het klopt inderdaad dat ik iets te veel doe als ik wil wisselen, terwijl ze het zo goed kan en het ook goed snapt...ga eens proberen om minder fel in te komen en het wat liever te vragen. (overigens doe ik dat sporadisch die galopswissels, alleen met springen is het wel handig).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:22

unamie schreef:
fjordjes schreef:
Dat zijn oude foto's dus niet echt relevant voor nu.

Misschien niet relevant voor nu maar je paard had toen wel al een behoorlijk rugprobleem
en die los je niet even snel op...
Heb je recente foto's filmpjes ?

Zou je willen uitleggen hoe je dat rugprobleem op de foto's ziet?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:22

sannutjjuuuh schreef:
Precies dit had mijn paard ook! Terwijl ze het eerst nooit gedaan heeft, En het bleek dus dat ze vast liep.. We hebben er een psychopaat (ofzo iets :P) bij laten komen, En die heeft d'r dus een uur staan te masseren, Eerst geloofde ik er niet zo in, Maar het heeft wel geholpen!

:') :') :') :') _/-\o_

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:25

Hier werd dat opgelost door naar voren te rijden, geeft ie een bok rijd hem naar voren (niet door als een achterlijke naar voren te trappen, maar wel dat ie aan je been naar voren rijd) en anders toch een osteopaat er naar laten kijken.
Ik zie ook waarom jij zo uit balans raakt als je paar een bok geeft, het zadel is te klein voor jou. Ik denk dat met een goed passend zadel voor paard en ruiter, het al een stuk beter zal gaan ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 14:48

Het dressuurzadel wat ik heb past mij en m'n paard toch prima. Ik kan er nog een hand achter leggen. Het andere zadel wat je ziet was een leenzadel (vzh).

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:54

fjordjes schreef:
Het dressuurzadel wat ik heb past mij en m'n paard toch prima. Ik kan er nog een hand achter leggen. Het andere zadel wat je ziet was een leenzadel (vzh).

Oh ok.
Dan neem ik mijn woorden terug, ik dacht dat het zadel in je profiel je normale zadel was, en dan had het inderdaad logisch geweest als je daar snel in viel.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 14:57

De foto's in de buitenbak zijn met m'n eigen zadel. Die andere met het leenzadel. Ik denk eerder dat het komt omdat ie hoog bokt, het is al geen klein paard :P

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:13

Trouwens, als iemand anders op dat paard rijdt, doet hij dan ook lastig? dan kan het namelijk aan het paard liggen, als hij het alleen bij jou doet kan het misschien aan jou liggen :$

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:28

fjordjes schreef:
De foto's in de buitenbak zijn met m'n eigen zadel. Die andere met het leenzadel. Ik denk eerder dat het komt omdat ie hoog bokt, het is al geen klein paard :P

Zoals je daar zit is vragen om balans problemen voor beide.
Op alle foto's zit je op je schaambeen met een hol kruis ipv op je komt. Ik zou eens een zitlesje proberen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:03

TS
Een Chiropractor kan vanuit hun opleiding geen spierproblemen herkennen laat staan oplossen...
Vertrouw er daarom niet zo maar op dat het wel goed zit..

Hoe reageert je paard trouwens met opzadelen /aansingelen?

Geryon schreef:
Zou je willen uitleggen hoe je dat rugprobleem op de foto's ziet?

Aan de (ontbrekende) bespiering
Een los paard heeft een goedgevulde rug (ook achter het zadel) en ronde billen
Persoonlijk vind ik de rug dramatisch slecht qua bespiering en dan valt het op foto's meestal nog mee..

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:32

Lastig succes ermee. Denk dat het belangrijk is dat je paard weet dat hij niet mag bokken. En dus heel consequent zijn

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 19:58

elineXpooh schreef:
Trouwens, als iemand anders op dat paard rijdt, doet hij dan ook lastig? dan kan het namelijk aan het paard liggen, als hij het alleen bij jou doet kan het misschien aan jou liggen :$

Dat maakt niks uit, hij doet het ook bij andere.

Vandaag ging het met rechtsom galop al een heel stuk beter, niet gebokt. Ik heb eerder het idee dat ie het als protest op been of zweep doet.

Met opzadelen/aansingelen reageert hij nergens op.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 07:47

Paard wat ik ken wil het ook nog wel wens bokken met aanspringen. Zij houd (onbewust) haar binnenhand vast. Paard word dus belemmerd