Erg heet paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:00

Lante schreef:
Yess schreef:
Probeer m elke 10 meter weer op zn achterbenen te zetten. Hij wil niet dragen daarom gaat ie hard. Elke paar meter een halve ophouding om je paard weer op achter te zetten daarna weer loslaten. Galop is impulsopwekkend, logisch dus dat ie van veel galopovergangen heet wordt. Door n in elke gang steeds weer te laten dragen (ophouding en weer ontspannen) komt ie vanzelf meer terug en blijft ie bij je. Let wel: dit gaat niet in n halfuur of in n week, daar gaan maanden overheen. Succes!

Helemaal mee eens en daarbij: hou je been er steeds aan, dus je been niet afsteken. Dit is namelijk een veel gemaakte fout en net wat je paard graag wil om onder het werk uit te komen. ;)

Kleine opmerking hierover: Yess je schrijft dat ie niet WIL dragen...Misschien KAN ie t gewoon nog niet goed, of lange stukken. Er zijn maar weinig paarden volgens mij met zo'n karakter die niet willen werken...;)
@ZoZenn als je naar aanleiding van mijn PB nog vragen had, stel ze gerust hoor :)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 20:09

Het is zeker niet zo dat hij niet wil werken inderdaad, hij wil meestal te graag werken. Als het dan niet meteen lukt, wordt hij wel eens ongeduldig en het paard- equivalent van chagrijnig :+. Dragen vindt hij inderdaad moeilijk, ook omdat hij het hele schooljaar niet veel heeft gewerkt, we zijn hier dan ook rustig mee bezig :).

Dankje Darkadia, zal ik zeker doen!

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:49

Het is verstandig als je les neemt, je instructeur kan dan direct aanwijzingen geven. Ook voor de proefjes als je die wil gaan rijden.

ZoZenn

Re: Erg heet paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 15:03

Les van de rijvereniging start over 3 weken en ik heb ook een proefles aangevraagd bij een privé instructrice :). Ik moet wel zeggen dat ik veel instructrices uitgeprobeerd heb en veel les heb gereden, maar dat dit vaak neerkomt op 'het komt van het paard', terwijl houding enz. van de ruiter ook erg belangrijk is.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:07

Omdat hij nog niet zo'n denderende conditie heeft en je hem daardoor niet met oefeningen zijn energie kan laten afvloeien, denk ik eogenlijk aan het voeren van nerv control.. Dit werkt bij die van mij erg goed..