Little_Gift schreef:Dat het er niet vriendelijk uit ziet, tja we zitten in de training op het punt dat ze moet leren los te komen van mijn te strenge linkerhand.
Ik moet die leren ontspannen en zij moet leren om het trucje "ik zet me vast op mijn ruiter haar vaste hand" uit te laten.
Mijn binnenhand is niet het probleem, wel mijn linkerarm... ook rechtsom is het die arm die zich hard houdt... daar zijn we mee aan de slag.
Ud'Anna is ook een merrie die gauw de zwakte van de ruiter tegen die gebruikt.
Ze weet dus dat ik daar vlug hard ben en gaat het ook echt opzoeken tot je hard wordt om dan te weigeren nog verder te doen.
Daar zijn we nu druk mee aan het werk.
Qua handen te breed, teugels te los of handen te laag... het is training hé mensen, het ziet er dus niet uit als op een proef... Breed en laag is soms een nodig onderdeel van een moment in de training...
Dit was hier dus ook het geval...
Paard ziet er nochtans vrolijk genoeg uit op de foto's dus zo erg kan het wel allemaal niet zijn en zo onvriendelijk ook niet, want geloof me, dit is geen merrie die zwijgend alles maar ondergaat, ze zou het vlug laten merken als het haar niet bevalt.
Qua zitlessen... juist ja... daar ga ik maar effe niet op in gaan...
Groetjes,
Nikita
En daar gaat het mis. Je zegt dat ZIJ moet leren los te komen van JOUW te sterke hand. JIJ moet leren los te laten en de druk gelijk te maken. Wat ik zou doen met een paard wat aan een kant volledig vast zit is natuurlijk veel overgangen en figuren maken, maar vooral recht maken en op het moment dat ze recht is dan ook los te laten. Let er op dat de druk op beiden teugels gelijk is, heel moeilijk, maar goed te leren.
Daarnaast vind ik het niet terecht om te zeggen dat ze gebruik maakt van je zwaktes. Het zijn jouw zwaktes en jij moet er aan werken. Je paard reageert op je zwaktes omdat je het verkeerde signaal afgeeft. En wat is er mis met zitles?? Het is voor iedere ruiter goed om af en toe te doen, zeker omdat je een duidelijk probleem hebt met je beenligging.
Verder heb je een superknappe haflinger en met een beetje werk ga je er echt wel komen!! succes!