moOby schreef:Bedoel je een trainer die ook op mijn paard rijd?
Ik krijg helemaal geen reactie eender wat ik doe ook al zit er ieand met een longeer zweep achter.
Het paard is 11 en groeit niet meer.
Ik zal opzoek gaan naar iets wat hij leuk vind en waarbij hij een goed tempo heeft en daarmee motiveren.
Een paard groeit altijd, als in spieren die toe en afnemen en gewicht die toe en afneemt. Dit is de grootste fout die gemaakt wordt met betrekking tot het zadelleed, die in mijn ogen nog tevaak voorkomt. Je gaat je paard een zadel aan laten meten, en zet je paard in training. Vervolgens wordt er niet meer naar het zadel om gekeken, het gevolg is, het zadel begint te knellen, bij bijvoorbeeld de schouder en de schoft, en dan kun je spierartofie krijgen. En nog veel meer dingen.
Dit is geen verwijt, maar ik zeg dit meer omdat er veel onwetendheid is wat betreft dit onderwerp.
Vier maand geleden is niet lang geleden, 1x per jaar wordt vaak aangeraden, maar als je paardje nog maar net 4 mnd in training is, dan zou het heel goed kunnen liggen aan het zadel. Of als hij/zij aangekomen is of afgevallen is.